fbpx Skip to content

Benelli wypuszcza 1200GT Tourera i planuje więcej nowych motocykli

Benelli wypuszcza 1200GT Tourera i planuje więcej nowych motocykli
W planach znajdują się również pojemności 650cm3, 900cm3 i 700cm3. Na pewno wszyscy chcą, żeby Benelli się udało. Legendarna włoska marka z dziedzictwem innowacyjnych i niezwykłych motocykli może być tylko dobrą rzeczą dla światowej sceny motocyklowej, a po latach dość nieinspirujących produktów firma jest teraz na dobrej drodze z wielkimi planami na przyszłość.

Już w 1998 roku, kiedy w magazynach pojawiły się pierwsze zdjęcia szpiegowskie Benelli Tornado Tre, niewiele motocykli było bardziej ekscytujących. Oto trzycylindrowy superbike z chłodnicą pod siedziskiem i wiatrakami zamontowanymi na ogonie, obiecujący pójść w ślady innych włoskich triumfatorów jak Ducati 916 i MV Agusta F4. Niedawno widzieliśmy Triumph i MV Agusta wznoszące się z popiołów, więc dlaczego Benelli nie mógł pójść w ich ślady?

Pomimo czkawki i wczesnych wad, Tornado i jego następcy, w tym Tre 1130, TreK i TNT, stworzyli obiecującą linię na początku lat 2000, z geniuszem projektowym Adriana Mortona prowadzącym dział stylizacji i przyszłymi innowacjami, w tym prototypową karbonową wersją Tornado. Wykupienie w 2005 r. przez chińskiego giganta Qianjianga wydawało się być ostatnim elementem układanki, dodającym finansowego bezpieczeństwa, ale wkrótce potem Benelli zdawał się cofać i utknąć z małymi pojemnościami, chińskie modele dominują w asortymencie, a duże trójki znikają.

Teraz, w końcu, wygląda na to, że Benelli jest na fali zmian, które obiecał tak dawno temu, z powrotem duży trzycylindrowy silnik i wiele nowych planów, w tym nawiązanie do MV Agusty, które doprowadzi do nowego 1000cm3 czterocylindrowewgo modelu.

Zapisz się do newslettera

Nie przegapisz nowych testów, newsów i filmów, a dodatkowo wesprzesz nasz portal! ❤

Benelli 1200GT

Pierwszy krok na drodze do tego ożywienia jest następujący: nowo wprowadzony na rynek Benelli 1200GT. Jest to projekt, który był realizowany od ponad pięciu lat, zanim został ostatecznie zaprezentowany na wystawie CIMA w ostatni weekend.
Rysunki projektowe prawie gotowej maszyny pojawiły się już w 2016 r., więc przygotowanie jej do produkcji (która ma ruszyć w 2021 r.) to szmat czasu, ale motocykl jest największym dotychczas Benellim dzięki pochodnej trzycylindrowego silnika Tornado o pojemności 1 209 cm3 . Jest on dostosowany raczej do momentu obrotowego niż mocy, a jego szczytowy moment obrotowy wynosi 134 KM, co odpowiada najbardziej oczywistemu konkurentowi, BMW R 1250 RT. Moment obrotowy wynosi 88,5 Nm przy stosunkowo niskich obrotach na poziomie 6500 obr.

Co dostaniecie na wyposażeniu Benelli 1200GT?

Przy 338 kilogramach (motocykl gotowy do jazdy) Benelli jest pełnowymiarowym, luksusowym tourerem, z całym zestawem, jakiego można by się spodziewać, a nawet z kilkoma rzeczami których się nie spodziewacie. 😉 Oprócz znanych nowoczesnych udogodnień, takich jak bezkluczowy start i kolorowy wyświetlacz TFT z konwencjonalnymi analogowymi wskaźnikami, podgrzewane manetki i fotele oraz elektrycznie regulowana szyba, otrzymacie również mniej znane udogodnienia, odczyty ciśnienia w oponach na desce rozdzielczej w czasie rzeczywistym oraz elektryczne lusterka, które można regulować z lewej strony kontrolek, w tym możliwość złożenia, aby przejść przez wąskie szczeliny.

Dostępne są również przednie i tylne kamery HD, które mogą bezprzewodowo pobierać swoje nagrania na telefon, elektryczny bieg wsteczny ułatwiający manewrowanie, zasilanie w bagażniku, światła LED, w tym światła zakrętowe, fotel kierowcy z regulacją wysokości, a także obietnica, że znacznie większa, 12,3-calowa tablica rozdzielcza TFT będzie dostępna jako opcja.

Mechaniczne części motocykla obejmują rurową stalową ramę z regulowanym zawieszeniem KYB na obu końcach oraz hamulce Brembo z ABS od Bosch, więc podczas gdy jego produkcja ma odbyć się w Chinach, sam 1200GT jest połączeniem włoskiego projektu silnika i wysokiej klasy, gotowych komponentów. W tej chwili nie możemy się doczekać, aby poznać plany Benelli'ego dotyczące tego motocykla na rynkach międzynarodowych, a także tego co najważniejsze cenę. Ale dzięki temu i nowemu tourerowi CF Moto 1250TR-G, który został zaprezentowany tego samego dnia, istniejące marki na rynku tourerów będą musiały stawić czoła nowej, ostrej konkurencji.

 

Pozostałe aktualności

2021 KTM 890 Adventure Rally & KTM 890 Adventure R...
Africa Twin w klasycznej kolorystyce oraz CB650r i CBR650r z...
Nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure...
Benelli wypuszcza 1200GT Tourera i planuje więcej nowych motocykli
Nowe BMW M 1000 RR – 2021

Jeszcze nikt nie skomentował 😥 Lubisz być pierwszy? 😀


Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa plików cookies w celu polepszenia sposobu jej wyświetlania. Klikając zgodę akceptujesz ustawienia swojej przeglądarki w tym zakresie. Pamiętaj, że sam może zmienić te ustawienia w każdym czasie. Sprawdź też politykę prywatności i cookies.