fbpx Skip to content

BMW Motorrad prezentuje aktywny tempomat ACC

BMW Motorrad prezentuje aktywny tempomat ACC
BMW Motorrad prezentuje nowy tempomat Active Cruise Control (ACC). Tempomat z regulacją odległości dla zapewnienia maksymalnego komfortu i najlepszego możliwego bezpieczeństwa podczas jazdy motocyklem.

Zrelaksowana przejażdżka z aktywnym tempomatem, bez konieczności ręcznego dostosowywania się do prędkości jazdy pojazdu jadącego z przodu - już od wielu lat dostępny w samochodach, ale do tej pory nie był standardem w motocyklach. Jednak dzięki aktywnemu tempomatowi (ACC), BMW Motorrad wkrótce zaoferuje tego typu system wspomagania jazdy, zapewniając motocyklistom zupełnie nowe, komfortowe wrażenia z jazdy.

ACC to nowatorski system wspomagania kierowcy, który został opracowany we współpracy z partnerem, firmą Bosch. Wieloletnie doświadczenie obu firm w zakresie systemów wspomagania kierowcy samochodu osobowego może być tutaj selektywnie stosowane i wykorzystywane do zastosowań motocyklowych.

Nowy ACC zapewnia maksymalny komfort dla wymagającego motocyklisty turystycznego poprzez automatyczną regulację prędkości jazdy ustawionej przez kierowcę oraz odległości do pojazdu jadącego z przodu. System automatycznie reguluje prędkość pojazdu, gdy zmniejsza się odległość do pojazdu jadącego z przodu i utrzymuje odległość określoną przez kierowcę. Odległość ta może być regulowana w trzech zakresach. Za pomocą przycisku można wygodnie ustawić zarówno prędkość jazdy, jak i odległość do pojazdu jadącego z przodu. Poszczególne ustawienia są wyświetlane na wyświetlaczu TFT.

Nowy BMW Motorrad ACC posiada do wyboru dwie możliwości ustawienia: komfortowe lub dynamiczne, w których odpowiednio zmienia się sposób przyspieszania i hamowania. Ustawienie dystansu od pojazdu z przodu można również wyłączyć, aby móc korzystać z  (DCC).

Podczas pokonywania zakrętów, w razie potrzeby, prędkość jest automatycznie redukowana przez ACC, a w celu uzyskania komfortowego kąta pochylenia. Przy rosnącym kącie nachylenia dynamika hamowania i przyspieszania jest ograniczana, aby zachować stabilne właściwości jezdne i nie zakłócać spokoju kierowcy poprzez gwałtowne hamowanie lub przyspieszanie.

BMW Motorrad ACC to system wspomagania motocyklisty, który pozostawia kierowcę w spokoju i pozwala mu w każdej chwili interweniować. Dzieje się tak również dlatego, że nowy ACC reaguje tylko na poruszające się pojazdy. Pojazdy stacjonarne - jak na końcu korka lub na światłach - nie są brane pod uwagę. W takich przypadkach kierowca musi hamować.

Źródło: informacja prasowa BMW Motorrad

Pozostałe aktualności

BMW Motorrad prezentuje nowe BMW F 750 GS, BMW F...
BMW Motorrad prezentuje aktywny tempomat ACC
Nowości od KTM na rok 2021 przedstawiamy gamę SX technologia...
Nowa Yamaha Ténéré 700 Rally Edition
Honda Rebel 2020 – co zmieniło się w outsiderze od...

  1. I jak chcesz kogoś wyprzedzić, to najpierw musisz pozmieniać ustawienia, albo pamiętać o przełącznikach? Nie widzę w tym nic praktycznego.

  2. Bosch to od co najmniej 5 lat testował i udoskonalał

  3. Acc to mialem w zwyklym fordzie 2008r😁😁

  4. Może w takich autostradowych krowach jak K1600 ma to sens. Jak masz do przeskoczenia 2000km na szybko, żeby dojechać do takiej Chorwacji czy zboczyć później w alpejskie przełęcze. Tak samo jak z samochodem.

  5. Ja właśnie tak rozmyslalem jakby to zrobic, w aucie przyjade sie niesamowicie🤔😁


Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa plików cookies w celu polepszenia sposobu jej wyświetlania. Klikając zgodę akceptujesz ustawienia swojej przeglądarki w tym zakresie. Pamiętaj, że sam może zmienić te ustawienia w każdym czasie. Sprawdź też politykę prywatności i cookies.