BMW R18 – kiedy zadebiutuje luksusowy cruiser?
- Home
- Aktualnosci
- BMW R18 - kiedy zadebiutuje luksusowy cruiser?
-
Redakcja
- 20 maja, 2020
- Ktoś już skomentował sprawdź 👈

Ogólna koncepcja
Jak żaden inny motocykl BMW, model ten całkowicie wpisuje się w tradycję historycznych motocykli BMW - zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym. Zapożycza się on od znanych modeli, takich jak BMW R 5, zarówno pod względem technologicznym, jak i wizualnym, przesuwając punkt ciężkości z powrotem na to, co najważniejsze dla motocykli: czysta technologia i silnik typu bokser jako epicentrum przyjemności z jazdy w połączeniu z "dobrymi wibracjami".
Co więcej, klasyczne wzornictwo zostało połączone w motocyklu BMW R 18 z wyraźną, a jednocześnie nowoczesną technologią, aby stworzyć fascynującą, całościową koncepcję - oferującą zarówno kultowe, jak i emocjonalne wrażenia z jazdy.
Najmocniejszy bokser BMW wszech czasów z dużym momentem obrotowym.
Centralnym elementem nowego BMW R 18 jest nowo opracowany 2-cylindrowy silnik typu boxer - "Big Boxer". Zarówno jego imponujący wygląd, jak i technologia odzwierciedlają kontynuację tradycyjnego, chłodzonego powietrzem silnika, który od momentu rozpoczęcia produkcji BMW Motorrad w 1923 r. oferuje niesamowite wrażenia z jazdy.
Najpotężniejszy 2-cylindrowy silnik bokser, jaki kiedykolwiek był używany w produkcji seryjnej motocykli, ma pojemność skokową 1 802 cm3. Szczytowa moc wynosi 67 kW (91 KM) przy 4 750 obr/min. Od 2.000 do 4.000 obr/min, ponad 150 Nm momentu obrotowego jest dostępne przez cały czas, ta moc niczym pociąg jest połączona z pełnym, rezonansowym dźwiękiem.
Rama z rur stalowych i tylne ramię wahacza z zamkniętym napędem osi o sztywnej konstrukcji.
Centralnym elementem zawieszenia w nowym R 18 jest stalowa rama z podwójnymi pętlami. Jego konstrukcja podtrzymuje wieloletnią tradycję BMW Motorrad w tym typie ramy. Znakomita jakość wykonania i skrupulatna dbałość o szczegóły przejawia się także w niepozornych cechach, takich jak połączenia spawane między rurami stalowymi, a elementami odlewanymi lub kutymi. Podobnie jak legendarne BMW R 5, wahacz tylny - o porównywalnej konstrukcji - otacza przekładnię tylnej osi za pomocą połączeń śrubowych.
Teleskopowy widelec z tulejami widełkowymi, wspornik zawieszenia, kółka z drutu stalowego i hamulce tarczowe.
Elementy zawieszenia nowego BMW R 18 celowo rezygnują z elektronicznych opcji regulacji. Zamiast tego widelec teleskopowy i bezpośrednio montowany centralny wspornik zawieszenia z tłumieniem zależnym od skoku i regulowanym napięciem wstępnym sprężyny zapewniają doskonałą kontrolę nad kołami i przyjemny komfort zawieszenia. Podobnie jak w legendarnym BMW R 5 rury widelca teleskopowego są zamknięte w tulejach widelcowych. Średnica widelca wynosi 49 mm, a skok zawieszenia 120 mm z przodu i 90 mm z tyłu. Nowy układ hamulcowy BMW R 18 składa się z hamulca dwutarczowego z przodu i jednotarczowego z tyłu w połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami stałymi. Natomiast obręcze kół z linką zapewniają niezwykle stylowy wygląd.
Harmonijna ergonomia zapewniająca optymalną kontrolę nad pojazdem.
Zgodnie z filozofią BMW Motorrad w nowym BMW R 18 zastosowano luźne ustawienie podnóżków - tak zwane "podnóżki środkowe". Ta klasyczna pozycja za siłownikami jest nie tylko typowa dla BMW, ale umożliwia również relaksującą i aktywną pozycję podczas jazdy, zapewniającą optymalną kontrolę nad pojazdem.
Trzy tryby jazdy wraz z ASC i MSR zapewniają standardowo wysoki stopień przyjemności i bezpieczeństwa jazdy. Asystent cofania ułatwiający manewrowanie i system wspomagający ruszanie pod górę dostępne są jako opcje fabryczne.
Nowy R 18 oferuje również trzy standardowe tryby jazdy "Rain", "Roll" i "Rock" - niecodzienne w tym segmencie - tak aby móc dostosować się do indywidualnych preferencji motocyklisty.
Standardowe wykończenie zawiera również ASC (Automatic Stability Control, z możliwością wyłączenia), co zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy.
Nowy R 18 jest standardowo wyposażony w kontrolę trakcji i kontrolę uślizgu tylnego koła podczas hamowania silnikiem (MSR - z niem. Motor-Schleppmoment-Regelung).
Zapisz się do newslettera
Nie przegapisz nowych testów, newsów i filmów, a dodatkowo wesprzesz nasz portal! ❤
Nowy BMW R 18: ikona stylu zaprezentowana na nowo, nowoczesna technologia i ekskluzywne materiały.
Model R 18 po mistrzowsku transponuje kultowy styl minionych czasów do współczesności, zachowując w wielu szczegółach purystyczny design, na który wpływ mają głównie klasyki, takie jak BMW R 5.
Nieprzypadkowo elementy funkcjonalne i stylistyczne, takie jak rama z podwójną pętlą, zbiornik paliwa o łezkowatym kształcie, otwarty wał napędowy i prążkowane malowanie (dodatkowa opcja), przypominają legendarnego boksera z 1936 roku. Klasyczne cechy nadwozia R 18 są również wykonane z metalu - jak przystało na autentyczną klasykę. Podobnie zawieszenie przypomina legendarne R 5. W połączeniu z dwustronnym wahaczem i wspornikiem zawieszenia, koncepcja sztywnej ramy R 5 doskonale wizualnie przenosi się w czasy współczesne.
Edycja pierwsza R 18: ekskluzywny wygląd w farbach i chromie.
Nowy R 18 będzie oferowany na całym świecie jako ekskluzywna R 18 First Edition od momentu wprowadzenia na rynek, przy czym standardowy model będzie dodatkowo zarezerwowany dla niektórych rynków. Łączy on w sobie klasyczne czarne wykończenie z białym wstawkami. Do innych ciekawostek należą liczne chromowane powierzchnie, plakietka z siedziskiem oraz chromowane zapięcie "First Edition" na bocznych osłonach.
BMW R 18 - customizacja w fazie projektowania
Nowy R 18, bardziej niż praktycznie każdy inny motocykl, oferuje możliwość modyfikacji - akcent położony jest już we wczesnych fazach projektowania podstawowego układu motocykla. Dzięki temu jest on wyposażony w prostą do demontażu ramę tylną i łatwy do zdemontowania zestaw części lakierowanych.
Starannie zaprojektowane punkty mocowania przewodów hydraulicznych hamulca, sprzęgła i wiązek kablowych umożliwiają również łatwy montaż wyższych lub niższych kierownic w połączeniu z pasującymi przewodami hydraulicznymi i wiązkami kablowymi.
Dodatkowo, widoczne pokrywy zaworów (pokrywy głowic cylindrów) i pokrywy pasów (pokrywy obudowy silnika) są zaprojektowane w taki sposób, że znajdują się na zewnątrz komory olejowej, co ułatwia ich wymianę.
Personalizacja części i kolekcje wzornicze Roland Sands "Machined" i "2-Tone Black" dla nowego R 18.
Asortyment wyposażenia BMW Motorrad oferuje maksymalny wybór opcji indywidualizacji, dzięki którym można dostosować R 18 do własnego gustu i preferencji. Szeroki wybór różnych części z programu Oryginalnych Akcesoriów BMW Motorrad pozwala na indywidualne dopasowanie, które znacząco zmienia charakter R 18. Na potrzeby wprowadzenia na rynek nowego R 18 dostępne są dwie różne kolekcje wzornictwa frezowanych części aluminiowych, stworzone we współpracy z Roland Sands Design: "Machined" i "2-Tone-Black".
Co-branding ze słynnymi markami: Fotele BMW i Mustang oraz układy wydechowe BMW i Vance & Hines "Made in USA".
W zakresie akcesoriów i programu personalizacji nowego R 18 BMW Motorrad współpracuje z Roland Sands Design i kilkoma znanymi dostawcami, w tym amerykańskim producentem Mustang Seat, oferując różne wersje ręcznie robionych, wysokiej jakości foteli. Ponadto we współpracy z Vance & Hines nie mniej kreatywny jest potencjał dostosowywania układów wydechowych do indywidualnych potrzeb.
Najważniejsze cechy nowego BMW R 18:
- Ikoniczny styl łączący nowoczesną technologię z autentycznymi materiałami.
- Największy jak dotąd silnik bokserski BMW o pojemności 1 802 cm3.
- Moc 67 kW (91 KM) przy 4 750 obr/min, maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 3 000 obr/min.
- Ponad 150 Nm dostępne w każdej chwili od 2 000 do 4 000 obr/min.
- Odsłonięty wałek napędowy oparty na klasycznym modelu rolek.
- Rama z dwupętlowej rury stalowej o starannie opracowanej konstrukcji.
- Tylne ramię wahadłowe z zamkniętym napędem osi w wykonaniu sztywnej ramy.
- Teleskopowy widelec z tulejami i wspornikowym wspornikiem zawieszenia z tłumieniem zależnym od skoku.
- Harmonijna ergonomia dla swobodnej jazdy i optymalnej kontroli.
- Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, z kółkami z drutu.
- Nowoczesna technologia oświetlenia LED, klasycznie interpretowana.
- Adaptacyjne światło skrętu dla jeszcze lepszego oświetlenia drogi podczas pokonywania zakrętów, jako opcja fabryczna.
- Klasycznie zaprojektowany okrągły przyrząd z wbudowanym wyświetlaczem.
- Bezkluczowy Ride dla wygodnej aktywacji funkcji za pomocą pilota.
- Trzy standardowe tryby jazdy, ASC i MSR.
- Asystent cofania dla wygodnego manewrowania oraz Sterowanie startem na wzniesieniach dla łatwego ruszania na wzniesieniach jako opcja fabryczna.
- R 18 First Edition: ekskluzywny wygląd w kolorze farby i chromu.
- Szeroka gama dodatków opcjonalnych i oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad, a także chłodna kolekcja Ride & Style.
Zapisz się do newslettera
Nie przegapisz nowych testów, newsów i filmów, a dodatkowo wesprzesz nasz portal! ❤
1 komentarz
Piękna maszyna mam nadzieję przetestujecie.