fbpx Skip to content

BMW R18 – kiedy zadebiutuje luksusowy cruiser?

BMW R18 – kiedy zadebiutuje luksusowy cruiser?
Nowe BMW R 18: najwy偶szej klasy cruiser z historycznymi korzeniami. Z nowym R 18 BMW Motorrad wkracza do segmentu cruiser贸w.

Og贸lna koncepcja

Jak 偶aden inny motocykl BMW, model ten ca艂kowicie wpisuje si臋 w tradycj臋 historycznych motocykli BMW - zar贸wno pod wzgl臋dem technicznym, jak i stylistycznym. Zapo偶ycza si臋 on od znanych modeli, takich jak BMW R 5, zar贸wno pod wzgl臋dem technologicznym, jak i wizualnym, przesuwaj膮c punkt ci臋偶ko艣ci z powrotem na to, co najwa偶niejsze dla motocykli: czysta technologia i silnik typu bokser jako epicentrum przyjemno艣ci z jazdy w po艂膮czeniu z "dobrymi wibracjami".

Co wi臋cej, klasyczne wzornictwo zosta艂o po艂膮czone w motocyklu BMW R 18 z wyra藕n膮, a jednocze艣nie nowoczesn膮 technologi膮, aby stworzy膰 fascynuj膮c膮, ca艂o艣ciow膮 koncepcj臋 - oferuj膮c膮 zar贸wno kultowe, jak i emocjonalne wra偶enia z jazdy.

Najmocniejszy bokser BMW wszech czas贸w z du偶ym momentem obrotowym.

Centralnym elementem nowego BMW R 18 jest nowo opracowany 2-cylindrowy silnik typu boxer - "Big Boxer". Zar贸wno jego imponuj膮cy wygl膮d, jak i technologia odzwierciedlaj膮 kontynuacj臋 tradycyjnego, ch艂odzonego powietrzem silnika, kt贸ry od momentu rozpocz臋cia produkcji BMW Motorrad w 1923 r. oferuje niesamowite wra偶enia z jazdy.

Najpot臋偶niejszy 2-cylindrowy silnik bokser, jaki kiedykolwiek by艂 u偶ywany w produkcji seryjnej motocykli, ma pojemno艣膰 skokow膮 1 802 cm3. Szczytowa moc wynosi 67 kW (91 KM) przy 4 750 obr/min. Od 2.000 do 4.000 obr/min, ponad 150 Nm momentu obrotowego jest dost臋pne przez ca艂y czas, ta moc niczym poci膮g jest po艂膮czona z pe艂nym, rezonansowym d藕wi臋kiem.

Rama z rur stalowych i tylne rami臋 wahacza z zamkni臋tym nap臋dem osi o sztywnej konstrukcji.

Centralnym elementem zawieszenia w nowym R 18 jest stalowa rama z podw贸jnymi p臋tlami. Jego konstrukcja podtrzymuje wieloletni膮 tradycj臋 BMW Motorrad w tym typie ramy. Znakomita jako艣膰 wykonania i skrupulatna dba艂o艣膰 o szczeg贸艂y przejawia si臋 tak偶e w niepozornych cechach, takich jak po艂膮czenia spawane mi臋dzy rurami stalowymi, a elementami odlewanymi lub kutymi. Podobnie jak legendarne BMW R 5, wahacz tylny - o por贸wnywalnej konstrukcji - otacza przek艂adni臋 tylnej osi za pomoc膮 po艂膮cze艅 艣rubowych.

Teleskopowy widelec z tulejami wide艂kowymi, wspornik zawieszenia, k贸艂ka z drutu stalowego i hamulce tarczowe.

Elementy zawieszenia nowego BMW R 18 celowo rezygnuj膮 z elektronicznych opcji regulacji. Zamiast tego widelec teleskopowy i bezpo艣rednio montowany centralny wspornik zawieszenia z t艂umieniem zale偶nym od skoku i regulowanym napi臋ciem wst臋pnym spr臋偶yny zapewniaj膮 doskona艂膮 kontrol臋 nad ko艂ami i przyjemny komfort zawieszenia. Podobnie jak w legendarnym BMW R 5 rury widelca teleskopowego s膮 zamkni臋te w tulejach widelcowych. 艢rednica widelca wynosi 49 mm, a skok zawieszenia 120 mm z przodu i 90 mm z ty艂u. Nowy uk艂ad hamulcowy BMW R 18 sk艂ada si臋 z hamulca dwutarczowego z przodu i jednotarczowego z ty艂u w po艂膮czeniu z czterot艂oczkowymi zaciskami sta艂ymi. Natomiast obr臋cze k贸艂 z link膮 zapewniaj膮 niezwykle stylowy wygl膮d.

Harmonijna ergonomia zapewniaj膮ca optymaln膮 kontrol臋 nad pojazdem.

Zgodnie z filozofi膮 BMW Motorrad w nowym BMW R 18 zastosowano lu藕ne ustawienie podn贸偶k贸w - tak zwane "podn贸偶ki 艣rodkowe". Ta klasyczna pozycja za si艂ownikami jest nie tylko typowa dla BMW, ale umo偶liwia r贸wnie偶 relaksuj膮c膮 i aktywn膮 pozycj臋 podczas jazdy, zapewniaj膮c膮 optymaln膮 kontrol臋 nad pojazdem.

Trzy tryby jazdy wraz z ASC i MSR zapewniaj膮 standardowo wysoki stopie艅 przyjemno艣ci i bezpiecze艅stwa jazdy. Asystent cofania u艂atwiaj膮cy manewrowanie i system wspomagaj膮cy ruszanie pod g贸r臋 dost臋pne s膮 jako opcje fabryczne.

Nowy R 18 oferuje r贸wnie偶 trzy standardowe tryby jazdy "Rain", "Roll" i "Rock" - niecodzienne w tym segmencie - tak aby m贸c dostosowa膰 si臋 do indywidualnych preferencji motocyklisty.

Standardowe wyko艅czenie zawiera r贸wnie偶 ASC (Automatic Stability Control, z mo偶liwo艣ci膮 wy艂膮czenia), co zapewnia wysoki poziom bezpiecze艅stwa jazdy.

Nowy R 18 jest standardowo wyposa偶ony w kontrol臋 trakcji i kontrol臋 u艣lizgu tylnego ko艂a podczas hamowania silnikiem (MSR - z niem. Motor-Schleppmoment-Regelung).

Nowy BMW R 18: ikona stylu zaprezentowana na nowo, nowoczesna technologia i ekskluzywne materia艂y.

Model R 18 po mistrzowsku transponuje kultowy styl minionych czas贸w do wsp贸艂czesno艣ci, zachowuj膮c w wielu szczeg贸艂ach purystyczny design, na kt贸ry wp艂yw maj膮 g艂贸wnie klasyki, takie jak BMW R 5.

Nieprzypadkowo elementy funkcjonalne i stylistyczne, takie jak rama z podw贸jn膮 p臋tl膮, zbiornik paliwa o 艂ezkowatym kszta艂cie, otwarty wa艂 nap臋dowy i pr膮偶kowane malowanie (dodatkowa opcja), przypominaj膮 legendarnego boksera z 1936 roku. Klasyczne cechy nadwozia R 18 s膮 r贸wnie偶 wykonane z metalu - jak przysta艂o na autentyczn膮 klasyk臋. Podobnie zawieszenie przypomina legendarne R 5. W po艂膮czeniu z dwustronnym wahaczem i wspornikiem zawieszenia, koncepcja sztywnej ramy R 5 doskonale wizualnie przenosi si臋 w czasy wsp贸艂czesne.

Edycja pierwsza R 18: ekskluzywny wygl膮d w farbach i chromie.

Nowy R 18 b臋dzie oferowany na ca艂ym 艣wiecie jako ekskluzywna R 18 First Edition od momentu wprowadzenia na rynek, przy czym standardowy model b臋dzie dodatkowo zarezerwowany dla niekt贸rych rynk贸w. 艁膮czy on w sobie klasyczne czarne wyko艅czenie z bia艂ym wstawkami. Do innych ciekawostek nale偶膮 liczne chromowane powierzchnie, plakietka z siedziskiem oraz chromowane zapi臋cie "First Edition" na bocznych os艂onach.

BMW R 18 - customizacja w fazie projektowania

Nowy R 18, bardziej ni偶 praktycznie ka偶dy inny motocykl, oferuje mo偶liwo艣膰 modyfikacji - akcent po艂o偶ony jest ju偶 we wczesnych fazach projektowania podstawowego uk艂adu motocykla. Dzi臋ki temu jest on wyposa偶ony w prost膮 do demonta偶u ram臋 tyln膮 i 艂atwy do zdemontowania zestaw cz臋艣ci lakierowanych.

Starannie zaprojektowane punkty mocowania przewod贸w hydraulicznych hamulca, sprz臋g艂a i wi膮zek kablowych umo偶liwiaj膮 r贸wnie偶 艂atwy monta偶 wy偶szych lub ni偶szych kierownic w po艂膮czeniu z pasuj膮cymi przewodami hydraulicznymi i wi膮zkami kablowymi.

Dodatkowo, widoczne pokrywy zawor贸w (pokrywy g艂owic cylindr贸w) i pokrywy pas贸w (pokrywy obudowy silnika) s膮 zaprojektowane w taki spos贸b, 偶e znajduj膮 si臋 na zewn膮trz komory olejowej, co u艂atwia ich wymian臋.

Personalizacja cz臋艣ci i kolekcje wzornicze Roland Sands "Machined" i "2-Tone Black" dla nowego R 18.

Asortyment wyposa偶enia BMW Motorrad oferuje maksymalny wyb贸r opcji indywidualizacji, dzi臋ki kt贸rym mo偶na dostosowa膰 R 18 do w艂asnego gustu i preferencji. Szeroki wyb贸r r贸偶nych cz臋艣ci z programu Oryginalnych Akcesori贸w BMW Motorrad pozwala na indywidualne dopasowanie, kt贸re znacz膮co zmienia charakter R 18. Na potrzeby wprowadzenia na rynek nowego R 18 dost臋pne s膮 dwie r贸偶ne kolekcje wzornictwa frezowanych cz臋艣ci aluminiowych, stworzone we wsp贸艂pracy z Roland Sands Design: "Machined" i "2-Tone-Black".
Co-branding ze s艂ynnymi markami: Fotele BMW i Mustang oraz uk艂ady wydechowe BMW i Vance & Hines "Made in USA".

W zakresie akcesori贸w i programu personalizacji nowego R 18 BMW Motorrad wsp贸艂pracuje z Roland Sands Design i kilkoma znanymi dostawcami, w tym ameryka艅skim producentem Mustang Seat, oferuj膮c r贸偶ne wersje r臋cznie robionych, wysokiej jako艣ci foteli. Ponadto we wsp贸艂pracy z Vance & Hines nie mniej kreatywny jest potencja艂 dostosowywania uk艂ad贸w wydechowych do indywidualnych potrzeb.

Najwa偶niejsze cechy nowego BMW R 18:

  • Ikoniczny styl 艂膮cz膮cy nowoczesn膮 technologi臋 z autentycznymi materia艂ami.
  • Najwi臋kszy jak dot膮d silnik bokserski BMW o pojemno艣ci 1 802 cm3.
  • Moc 67 kW (91 KM) przy 4 750 obr/min, maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 3 000 obr/min.
  • Ponad 150 Nm dost臋pne w ka偶dej chwili od 2 000 do 4 000 obr/min.
  • Ods艂oni臋ty wa艂ek nap臋dowy oparty na klasycznym modelu rolek.
  • Rama z dwup臋tlowej rury stalowej o starannie opracowanej konstrukcji.
  • Tylne rami臋 wahad艂owe z zamkni臋tym nap臋dem osi w wykonaniu sztywnej ramy.
  • Teleskopowy widelec z tulejami i wspornikowym wspornikiem zawieszenia z t艂umieniem zale偶nym od skoku.
  • Harmonijna ergonomia dla swobodnej jazdy i optymalnej kontroli.
  • Hamulce tarczowe z przodu i z ty艂u, z k贸艂kami z drutu.
  • Nowoczesna technologia o艣wietlenia LED, klasycznie interpretowana.
  • Adaptacyjne 艣wiat艂o skr臋tu dla jeszcze lepszego o艣wietlenia drogi podczas pokonywania zakr臋t贸w, jako opcja fabryczna.
  • Klasycznie zaprojektowany okr膮g艂y przyrz膮d z wbudowanym wy艣wietlaczem.
  • Bezkluczowy Ride dla wygodnej aktywacji funkcji za pomoc膮 pilota.
  • Trzy standardowe tryby jazdy, ASC i MSR.
  • Asystent cofania dla wygodnego manewrowania oraz Sterowanie startem na wzniesieniach dla 艂atwego ruszania na wzniesieniach jako opcja fabryczna.
  • R 18 First Edition: ekskluzywny wygl膮d w kolorze farby i chromu.
  • Szeroka gama dodatk贸w opcjonalnych i oryginalnych akcesori贸w BMW Motorrad, a tak偶e ch艂odna kolekcja Ride & Style.

Pozosta艂e aktualno艣ci

BMW Motorrad prezentuje nowe BMW F 750 GS, BMW F...
BMW Motorrad prezentuje aktywny tempomat ACC
Nowo艣ci od KTM na rok 2021 przedstawiamy gam臋 SX technologia...
Nowa Yamaha T茅n茅r茅 700 Rally Edition
Honda Rebel 2020 – co zmieni艂o si臋 w outsiderze od...

1 komentarz

  1. Pi臋kna maszyna mam nadziej臋 przetestujecie.


Skomentuj

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Strona internetowa u偶ywa plik贸w cookies w celu polepszenia sposobu jej wy艣wietlania. Klikaj膮c zgod臋 akceptujesz ustawienia swojej przegl膮darki w tym zakresie. Pami臋taj, 偶e sam mo偶e zmieni膰 te ustawienia w ka偶dym czasie. Sprawd藕 te偶 polityk臋 prywatno艣ci i cookies.