fbpx Skip to content

Honda Rebel 2020 – co zmieniło się w outsiderze od Hondy?

Honda Rebel 2020 – co zmieniło się w outsiderze od Hondy?
Rebel, dwucylindrowy kompaktowy cruiser Hondy o pojemności 500 cm³ na kategorię prawa jazdy A2, został wyposażony w pełne oświetlenie LED, nowy wskaźnik zmiany biegów, sprzęgło anty-hoppingowe i wygodniejsze siedzenie. Ponadto zmianom uległo zawieszenie, a nowy układ wydechowy zapewnia zgodność z normą Euro5.

Dla modelu 2020 dostępna jest nowa wersja z zestawem fabrycznie zamontowanych akcesoriów, w tym osłona reflektorów, całkowicie czarne osłony widelca i przedniego zawieszenia, a także siedzisko w nowym stylu.

Spis treści:

1 Wprowadzenie

2 Przegląd modelu

3 Kluczowe cechy

4 Specyfikacja techniczna 

1. Wprowadzenie

Dla wielu motocyklistów z Generacji Z, czyli osób w wieku około 20 lat, które wychowały się w erze cyfrowej, motocykle są czymś więcej, niż tylko środkami transportu. Maszyny te muszą reprezentować określony styl życia i właściwy stosunek do otaczającego świata, dzięki czemu ich właściciele będą mogli wyrazić swoją niepowtarzalną tożsamość. Oczekiwania osób z Generacji Y różnią się od wymagań motocyklistów z tzw. mainstreamu, przez co modele oferowane tej grupie klientów muszą dopasowywać się do usposobienia właściciela i dawać możliwość indywidualizacji.

Pan Keita Mikura, lider projektu (LPL) Honda Rebel, rozumie to podejście. Ekspert Hondy lubi łamać zasady tworząc maszyny, które łączą w sobie tradycję z nowymi, przełomowymi rozwiązaniami i perspektywami. Jego zespół stworzył motocykl typu custom, który cechuje się klasycznym, ponadczasowym wyglądem okraszonym nowatorskimi, niepowtarzalnymi elementami stylizacyjnymi. Model Rebel jest łatwy w prowadzeniu i eksploatacji, jedzie swoim torem, przy czym pozwala również użytkownikowi na puszczenie wodzy fantazji.

2. Przegląd modelu

Proces tworzenia modelu Rebel rozpoczął się w Ameryce Północnej. Celem zespołu było rozpalenie wyobraźni młodych motocyklistów poprzez zaoferowanie im maszyny różniącej się od tradycyjnych cruiserów. Źródłem napędu jest rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 471 cm³, oferujący wysoki moment obrotowy w niskim zakresie prędkości oraz płynną, liniową charakterystykę oddawania mocy. Z uwagi na zastosowany silnik, model ten może więc być eksploatowany przez osoby posiadające prawo jazdy kategorii A2. Ponadto, Rebel jest wąski i ma nisko umieszczoną kanapę kierowcy, przez co jest łatwy w prowadzeniu przy niskich prędkościach. Podczas jazdy, motocyklista przybiera zrelaksowaną, naturalną pozycję z delikatnie rozszerzonymi ramionami, odpowiadającą pozycji stóp na podnóżkach.

Rebel charakteryzuje się stalową ramą rurową, tworzącą nowoczesny kształt odchylonego motocykla typu „bobber” z grubymi oponami. Element ten został maksymalnie przyciemniony przy zastosowaniu minimalnej warstwy lakierniczej, oferując dodatkowo możliwość przekształcenia siedziska z jedno- w dwuosobowe za pomocą dwóch śrub.

W modelu 2020 Rebel zyskuje większy komfort i praktyczność dzięki zmianom w ustawieniu siedzeń i zawieszenia oraz wprowadzeniu wskaźnika biegu. Zarówno reflektor, jak i tylne światło są nowe, a dodanie nowych wskaźników LED oznacza, że ​​całe oświetlenie jest teraz wykonane w technologii LED.

Zmiany w układzie wydechowym, w tym nowy czujnik wydechu, zapewniają, że Rebel jest w pełni zgodny z normą Euro5.

Zapisz się do newslettera

Nie przegapisz nowych testów, newsów i filmów, a dodatkowo wesprzesz nasz portal! ❤

 

3. Kluczowe cechy

 3.1 Wyposażenie i stylistyka

 Większe pochylenie i niskie siedzenie w stylu ‘bobber’

  • Pełne oświetlenie LED, w tym kierunkowskazy
  • Nowy kolor Matte Jeans Blue Metallic
  • Nowy wskaźnik aktualnego biegu
  • Dostępny nowy fabryczny zestaw akcesoriów
  • Wyświetlacz LCD z białym podświetleniem (negatyw)
  • Tylne siedzenie oraz podnóżki dla pasażera łatwo demontowalne

 

Proces tworzenia modelu Rebel zdominowały dwa słowa: „PROSTY” i „SUROWY”. Sztuką jest zbudować coś wspaniałego z wykorzystaniem niewielu środków. Projektanci odwołali się do zasad minimalizmu, według których liczy się każdy detal.

Pod względem stylizacji Rebel nie zawodzi; jego sylwetkę typu „bobber” podkreślają grube opony, nisko umiejscowiona oraz wąska kanapa kierowcy, kształt oraz mocne pochylenie, 11,2 litra pojemności zbiornika paliwa oraz gruba kierownica – to wszystko tworzy przyjemną pozycję kierowcy siedzącego „w” maszynie. Rebel z każdej strony wygląda więc rasowo, epatując swoją indywidualnością.

Większość elementów została przyciemniona, co podkreśla design motocykla i uwidacznia subtelną powłokę lakierniczą. Wszystkie światła są teraz wykonane w technologii LED, a przedni okrągły reflektor ma średnicę 175 mm i aluminiowe mocowanie. Nowe owalne światło tylne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej pasują do niskiej sylwetki Rebela; nowe okrągłe kierunkowskazy LED mają średnicę zaledwie 55 mm, ze światłami pozycyjnymi zawartymi w przednich kierunkowskazach..

Kompaktowy prędkościomierz o średnicy 100 mm z wyświetlaczem LCD w negatywie i białym podświetleniu wygląda efektownie, a w modelu na 2020 rok dodano wskaźnik aktualnego biegu i zużycia paliwa. Stacyjkę zapłonu pozostawiono poniżej lewej strony zbiornika paliwa.

 

Rebel jest dostępny w następujących kolorach:

NOWY Matte Jeans Blue Metallic

Honda Rebel 2020 kolor Jeans Blue Metallic

Honda Rebel 2020 kolor Jeans Blue Metallic

Graphite Black

Honda Rebel 2020 kolor Graphite Black

Honda Rebel 2020 kolor Graphite Black

Matte Axis Grey Metallic (dostępny z fabrycznie montowanym zestawem akcesorów)

Honda Rebel 2020 kolor Matte Axis Grey Metallic

Honda Rebel 2020 kolor Matte Axis Grey Metallic

Millennium Red

Honda Rebel 2020 kolor Millennium Red

Honda Rebel 2020 kolor Millennium Red

Tylne siedzenie i podnóżki można łatwo zdemontować, a w modelu na 2020 rok oferta akcesoriów została rozszerzona, m.in. o nowy bagażnik, oparcie, tank pad i osłonę licznika; ponadto dostępne są również nylonowa torby boczne oprócz istniejących skórzanych.

Dostępna będzie również nowa wersja z fabrycznie zamontowanymi akcesoriami: osłoną reflektorów z przyciemnianą szybą, osłoną przedniego widelca i zawieszenia w stylu retro oraz specjalne siedzenie w stylu diamentu.

 

3.2 Silnik

  • Rzędowy, dwucylindrowy o pojemności 471 cm³, zgodny z Euro 5
  • Wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach
  • Nowe sprzęgło anty-hoppingowe
  • Czujnik spalin LAF, pomagający spełnić normy Euro 5
  • Dostępny na kategorię prawa jazdy A2
  • Wydech 120 mm w stylu „shotgun”

 

W Hondzie Rebel pracuje zapożyczony od sportowego modelu CBR500R rzędowy, 8-zaworowy, dwucylindrowy silnik chłodzony cieczą o pojemności 471 cm³. W celu zachowania charakteru typowego cruisera zostały zmodyfikowane mapy wtrysku paliwa PGM-FI, zmieniając wysokoobrotowy charakter pracy silnika właściwy dla modelu CBR na taki, aby uzyskać większy moment obrotowy oraz większą moc przy niskich obrotach, przy zachowaniu płynnej i liniowej pracy w całym zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy 43,3 Nm jest uzyskiwany przy 6 000 obr./min., a moc maksymalna 34 kW jest dostępna przy 8 500 obr./min.

Jednostka zastosowana w modelu Rebel oferuje doskonały kompromis pomiędzy fizycznym rozmiarem, a generowaną mocą. Stosunek średnicy cylindra do skoku tłoka wynosi 67 mm x 66,8 mm, a stopień sprężania to 10,7:1. Głowica cylindrów wykorzystuje dźwigienki zaworowe typu rolkowego; płytkowa regulacja zaworów sprawia, że są one lekkie, oferując mniejsze obciążenie sprężyn zaworowych oraz zredukowane tarcie.

Powierzchnia łańcucha rozrządu typu SV została pokryta wanadem, co pozwoliło ograniczyć tarcie wewnętrzne i zwiększyć ochronę przed wnikaniem kurzu. Średnica zaworu dolotowego wynosi 26,0 mm, natomiast zaworu wylotowego 21,5 mm.

Tarcie zostało również ograniczone poprzez zastosowanie żłobień na części prowadzącej tłoka (rodzaj wykończenia zwiększającego powierzchnię płaszcza obejmujący szczeliny, w których płynie olej zapewniając lepsze smarowanie). Ponadto, proces kąpieli solnej AB 1, stosowany po procesie azotowania, tworzy ochronną powłokę.

Czopy wału korbowego są przesunięte o 180°, a wałek wyrównoważający został umieszczony za cylindrami, w pobliżu środka ciężkości motocykla. Główne koła zębate i koła wałka wyrównoważającego wykorzystują system kasacji luzu, który ogranicza emitowany hałas. Przeciwwagi wału korbowego mają specjalny kształt, a także odznacza się niską masą własną, dzięki czemu silnik swobodniej wkręca się na obroty i zachowuje niższą bezwładność.

Skrzynia korbowa wykorzystuje odlewane odśrodkowo cienkie ścianki. Ich wewnętrzna struktura redukuje straty spowodowane „pompowaniem”, które są wynikiem specyficznej kolejności zapłonu w układzie z wykorbieniem co 180°. Miska olejowa ma pojemność 3,2 litra. Płynnie pracująca przekładnia sześciobiegowa oferuje błyskawiczne zmiany biegów, szczególnie podczas jazdy w mieście. W modelu na 2020 rok nowe sprzęgło anty-hoppingowe zapewnia jeszcze płynniejsze zmiany biegów przy jednoczesnym zmniejszeniu obciążenia dźwigni sprzęgła o 30%.

W układzie wydechowy typu 2-1 spaliny przechodzą początkowo przez katalizator, a następnie nadaje przyspieszają przepływając z pierwszej do drugiej komory rezonatora. Czujnik spalin LAF i zmiany w układzie wydechowym zapewniają spełnienie normy Euro 5. Wydech o średnicy 120 mm ma kształt „shotguna”, a głęboki dźwięk, jaki się z niej wydobywa doskonale podkreśla charakter silnika.

3.3 Podwozie

  • Nisko zawieszona rurowa rama stalowa
  • Zmienione parametry widelca oraz tylnej sprężyny
  • Tylny amortyzator jest teraz wypełniony azotem, zmieniono gumy amortyzatora, dla bardziej zdecydowanego działania

Uzupełnieniem wyglądu modelu jest atrakcyjna stalowa rama rurowa, która łączy się z silnikiem w trzech miejscach. Element ten został zaprojektowany w taki sposób, aby zwężać się na wysokości bioder motocyklisty. Kąt główki ramy wynosi 28°, zaś wyprzedzenie - 110 mm. Offset widelców wynosi 30°, co w połączeniu z rozstawem osi równym 1490 mm pozwoliło na niskie umieszczenie siedziska (690 mm) oraz umieszczenie podnóżków w środkowym położeniu. W rezultacie, motocyklista może cieszyć się wyważoną i neutralną charakterystyką układu kierowniczego.

Rama zawiera innowacyjny tylny element, który oddziela siedzisko od metalowego błotnika. Dodatkowo, przykręcana rama pomocnicza z odlewanego aluminium daje większe możliwości pod kątem personalizacji.

41-milimetrowe rury przedniego widelca są oddalone od siebie o 230 mm, co gwarantuje komfortowe i pewne właściwości jezdne. Stalowy wahacz rurowy ma średnicę 45 mm i współpracuje z podwójnymi amortyzatorami, oferującymi dwustopniową możliwość regulacji napięcia wstępnego sprężyn. W modelu na 2020 rok tylny amortyzator jest wypełniony azotem, a gumy zmieniono amortyzatora, dla bardziej zdecydowanego działania

Standardowo montowane są opony Dunlop w rozmiarze 130/90-16 z przodu i 150/80-16 z tyłu. 16-calowe obręcze aluminiowe wyróżniają się prostą stylizacją, natomiast 264-milimetrowa przednia tarcza działa na zasadzie lustra odbijającego wzór szprych. Z przodu zastosowano zacisk dwutłoczkowy, a z tyłu jednotłoczkowy. Układ hamulcowy jest standardowo wyposażony w system ABS.

Pozostałe aktualności

Kawasaki Versys SE – co pokazali Japończycy na 2021 rok
Honda zaprezentowała nowego NC750X – co zmieni się w 2021?
Rejestracja motocykli październik 2020
Nowe modele R nineT – 2021
Kultowe motocykle marki WSK zawitały do VIVO! Krosno

1 komentarz

  1. Ѕaved as a favorite, I like ʏour ѡeb sіte!


Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa plików cookies w celu polepszenia sposobu jej wyświetlania. Klikając zgodę akceptujesz ustawienia swojej przeglądarki w tym zakresie. Pamiętaj, że sam może zmienić te ustawienia w każdym czasie. Sprawdź też politykę prywatności i cookies.