fbpx Skip to content

Honda zaprezentowała nowego NC750X – co zmieni się w 2021?

Nowa Honda NC750X
Zmiany modelowe: jeden z najwyżej cenionych motocykli uniwersalnych w Europie, został poddany licznym zmianom: większa moc silnika, wyższe obroty maksymalne, zmienione przełożenia w skrzyni biegów, wprowadzone wraz z elektroniczną przepustnicą Throttle By Wire, 3 tryby jazdy i udoskonalona, rozszerzona kontrola momentu obrotowego HSTC. Zostało zachowane – cenione przez właścicieli – niskie zużycie paliwa, a masę własną obniżono o pełne 6 kg. Przekonstruowana rama jest otoczona bardziej wyraziście stylizowanymi owiewkami, powiększono charakterystyczny przedni schowek, a wysokość siedzenia obniżono o 30 mm. W dalszym ciągu będzie dostępna unikalna i oferowana tylko przez Hondę, wersja z dwusprzęgłową przekładnią DCT. Nowa szyba, oświetlenie LED i zestaw wskaźników LCD dopełniają zmian.

Od czasu wprowadzenia na rynek w 2012 r.*, NC750X cieszy się stałą popularnością w całej Europie. Przyczyn tego sukcesu jest kilka: idący z postępem, dwucylindrowy silnik dysponujący solidnym momentem obrotowym, relaksująca, swobodna pozycja do jazdy dzięki wygodnemu siedzeniu i szerokiej kierownicy, dobrze zestrojone zawieszenie oraz charakterystyczna stylistyka motocykla adventure. Każda z tych cech ma istotne znaczenie.

Unikalna dwusprzęgłowa skrzynia biegów Hondy (DCT), którą w 2019 roku wybrała ponad połowa europejskich klientów oraz schowek (w miejscu, w którym normalnie znajdowałby się zbiornik paliwa) mogący pomieścić pełnowymiarowy kask, to kolejne  atuty NC750X.

Generalnie, NC750X jest  motocyklem uniwersalnym – do codziennej jazdy, na turystyczne wypady oraz do czerpania frajdy z samej jazdy, co czyni go maszyną o wszechstronnym zastosowaniu.

Honda zadbała o ciągłość ewolucji udanej, a zarazem unikalnej formuły NC750X, z licznymi ulepszeniami wprowadzanymi w ostatnich latach. W 2014 roku silnik zyskał dodatkowo 75 cm3 pojemności skokowej, która obecnie wynosi 745 cm3. W 2016 roku wprowadzono nowy, śmielszy pod względem estetycznym zestaw wskaźników, ulepszenia w przekładni DCT i oświetlenie LED, a w roku 2018 w modelu pojawił się dwupoziomowy system Honda Selectable Torque Control i dodano wersję o mocy 35 kW.

W modelu na rok 2021, Honda wzmacnia główne atuty motocykla, zwiększając jego praktyczność, komfort jazdy podczas każdego zastosowania i pewność prowadzenia. Jednocześnie silnik zapewnia bardziej ekscytujące osiągi, z porcją dodatkowego momentu obrotowego i wyższą mocą maksymalną, osiąganą przy jeszcze wyższych obrotach. Dodanie elektronicznie kontrolowanych trybów jazdy stanowi atrakcyjne uzupełnienie pakietu wprowadzonych zmian.

*Wraz z NC700X

 

Zapisz się do newslettera

Nie przegapisz nowych testów, newsów i filmów, a dodatkowo wesprzesz nasz portal! ❤

Opis modelu

Wyższa o 2 kW moc maksymalna silnika NC750X, dodatkowe 600 obr/min do czerwonego pola na obrotomierzu oraz zgodność z normą EURO5, to główne zmiany, uzyskane dzięki zmianom w rozrządzie i poprawie wydajności układu ssącego i wydechowego. Krótsze przełożenia pierwszego, drugiego i trzeciego biegu zapewniają bardziej dynamiczne reakcje na otwarcie przepustnicy, a sprzęgło antyhoppingowe zmniejsza siłę potrzebną do wciśnięcia dźwigni sprzęgła i zapewnia płynność szybkiej zmiany biegów.

Elektroniczna przepustnica (Throttle By Wire – TBW) umożliwia regulację charakterystyki silnika w 3 domyślnych trybach jazdy - RAIN, STANDARD i SPORT oraz konfigurowalny indywidualnie tryb użytkownika (USER). Sterowanie momentem obrotowym (HSTC) jest teraz dostępne z 3 poziomami czułości systemu, podczas gdy opcjonalna przekładnia dwusprzęgłowa (DCT) oferuje automatyczną zmianę biegów zintegrowaną z trybami jazdy, a także możliwość zmiany biegów przez kierowcę.

Kolejną istotną kwestią jest obniżenie masy o 6 kg, dzięki nowej ramie i szczegółowym ulepszeniom w obszarze silnika i nadwozia. Projekt stylistyczny motocykla wykonano ostrzejszą, minimalistyczną kreską, zarówno przednie, jak i tylne światła nabrały nowego charakteru, a dzięki zmodernizowanej przestrzeni schowka zwiększyła się jego objętość i użyteczność. Siedzenie obniżono o 30 mm, szyba zapewnia skuteczniejszą ochronę przed wiatrem, a nowy wyświetlacz LCD jest kolejnym atrakcyjnym dodatkiem.

NC750X w roku modelowym 2021 otrzyma następujące opcje kolorystyczne:

Grand Prix Red *NOWOŚĆ*

Mat Ballistic Black Metallic

Pearl Glare White

Glint Wave Blue Metallic

Sprawdź specyfikację techniczną i szczegóły modelu NC750X DCT 2021

Pozostałe aktualności

Rejestracja i ubezpieczenie przyczepy samochodowej. To musisz wiedzieć!
Zbiorniczek wyrównawczy – kompendium wiedzy na ten temat
Sprzedaż motocykli Hondy z serii NC przekroczyła rekordową liczbę 1500...
Potrzebujesz zastrzyku energii? Mamy coś co zapewni naturalny zastrzyk Energik...
Opinia o Relan od Grinday pomaga na stres, nerwy i...

4 komentarzy

  1. Jeżdżę NCkami od lat i poproszę tylko regulowany mocniejszy zawias przedni o większym skoku i kolo19″. Reszty trzeba bylo nie ruszać.

    • Dokładnie, tak jak na cb500 to koło z przodu 19 robi robotę, szkoda, że nie poszli bardziej w stronę adventure a nie szosową… Oby plotki o małej afryce twin w końcu się sprawdziły.

  2. Witam a kiedy można się spodziewać Hondy NC 750s?

    • Cześć Marcin,
      niestety nic w tym roku na ten temat nie słychać. Obstawiam na 2022.
      Pozdrawiam,
      Przemek


Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strona internetowa używa plików cookies w celu polepszenia sposobu jej wyświetlania. Klikając zgodę akceptujesz ustawienia swojej przeglądarki w tym zakresie. Pamiętaj, że sam może zmienić te ustawienia w każdym czasie. Sprawdź też politykę prywatności i cookies.