fbpx Skip to content

Husqvarna pokazała swój pierwszy motocykl elektryczny z wyjmowanymi bateriami poznajcie E-Pilen

Husqvarna pokazała swój pierwszy motocykl elektryczny z wyjmowanymi bateriami poznajcie E-Pilen
Husqvarna jest zdeterminowana, aby nie pozostać w tyle, gdy motocykle przechodzą na napęd elektryczny. Producent motocykli przerobił swój projekt Vitpilen i przystosował go do elektryfikacji, aby zaprezentować nową koncepcję EV - E-Pilen.

Motocykl jest na razie tylko konceptem i nie ma jeszcze potwierdzenia, że będzie to model produkcyjny. Jest to jednak godne uwagi, ponieważ koncepcja ta jest zgodna z innymi małymi motocyklami EV, które mogą pojawić się w przyszłości, a w dodatku wykorzystuje wymienne baterie.

Husqvarna pokazała, że mocno wierzy w długowieczność swoich motocykli Pilen. Svartpilen i Vitpilen zostały pierwotnie zapowiedziane w czterech konfiguracjach, a każdy z nich jest dostępny jako model 401 lub 701, aby przyciągnąć szersze grono motocyklistów.

Niedawno do stajni Husky dołączyła mniejsza wersja motoru, Svartpilen 125, a E-Pilen wydaje się podążać w podobnym kierunku. Ma to być jednoślad do użytku miejskiego, o mocy porównywalnej z nowym motocyklem 125 cm3. Jeśli Svartpilen jest małym scramblerem, który mógłbyś spróbować zabrać na drogi szutrowe, E-Pilen jest bardziej elektrycznym Vitpilenem do jazdy po ulicach miast.

 

Zapisz się do newslettera

Nie przegapisz nowych testów, newsów i filmów, a dodatkowo wesprzesz nasz portal! ❤

Źródło: Husqvarna

E-Pilen będzie miał zasięg około 100 km i moc 8kW, jak widać po napisie wzdłuż siedzenia. To trochę więcej niż 10 koni mechanicznych, cztery konie mniej niż Svartpilen 125. Przypuszczam, że natychmiastowy moment obrotowy elektrycznego układu napędowego może sprawić, że zapomnisz o utracie mocy.

Jestem bardzo ciekawy, ile waży E-Pilen - w porównaniu z wagą Svartpilena 125. Svart nie jest lekki, biorąc pod uwagę jego pojemność skokową i zastanawiam się, jak te motocykle będą sobie radzić w stosunku do siebie.

Husqvarna powiedziała również, że planuje rozszerzyć swoją sieć dealerską, a to może mieć coś wspólnego z lepszą infrastrukturę dla motocyklistów nabywców swoich przyszłych EV.  Sieć prawdopodobnie nie będzie tak imponująca, jak Hondy czy Yamahy, ale wciąż jestem sobie w stanie wyobrazić dojazd do swojego dealera Husky i wymianę zużytych baterii na świeże.

Pozostałe aktualności

Rejestracja i ubezpieczenie przyczepy samochodowej. To musisz wiedzieć!
Zbiorniczek wyrównawczy – kompendium wiedzy na ten temat
Sprzedaż motocykli Hondy z serii NC przekroczyła rekordową liczbę 1500...
Potrzebujesz zastrzyku energii? Mamy coś co zapewni naturalny zastrzyk Energik...
Opinia o Relan od Grinday pomaga na stres, nerwy i...

Jeszcze nikt nie skomentował 😥 Lubisz być pierwszy? 😀


Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strona internetowa używa plików cookies w celu polepszenia sposobu jej wyświetlania. Klikając zgodę akceptujesz ustawienia swojej przeglądarki w tym zakresie. Pamiętaj, że sam może zmienić te ustawienia w każdym czasie. Sprawdź też politykę prywatności i cookies.