fbpx Skip to content

Kawasaki Versys SE – co pokazali Japończycy na 2021 rok

Kawasaki Versys SE – co pokazali Japończycy na 2021 rok
Flagowy motocykl klasy Adventure od Kawasaki – popularny Versys – otrzymał na 2021 rok odświeżony wygląd i nowe dodatki. Ze sportowym czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1043 cm3 (88.2 kW, 102KM/ 9000obr/min), Versys 1000 SE zapewnia fenomenalne osiągi i jest wysoce elastyczny. Silnik współpracuje z elektronicznie sterowanymi zaworami przepustnicy, co umożliwiło zastosowanie elektronicznego tempomatu.

Wersja Versys 1000 SE od 2021 będzie oferować jeszcze wyższy poziom komfortu dla kierowcy dzięki zastosowaniu technologii Showa Skyhook w konstrukcji przedniego i tylnego zawieszenia z elektronicznym tłumieniem. Technologia Skyhook obejmuje zaktualizowane oprogramowanie półaktywnego systemu KECS-Kawasaki Electronic Control Suspension (dopasowanie do warunków jazdy i dostarczenie odpowiedniego tłumienia zawieszenia) i systemu EERA-Electronic Equipped Ride Adjustment (elektronicznego dostosowania do trybu jazdy), celem zapewnienia jeszcze bardziej spójnej jazdy.

Flagowy motocykl klasy Adventure od Kawasaki – popularny Versys – otrzymał na 2021 rok odświeżony wygląd i nowe dodatki.

Koncepcja Skyhook według konstruktorów Kawasaki polega na wyobrażeniu zawieszenia motocykla w powietrzu, pozwalająca na zachowanie niespotykanej dotąd stabilności resorowania motocykla podczas jazdy w terenie. Elektronicznie modulowana siła tłumienia zawieszenia pozwala kołom na śledzenie trasy i przy napotkanych nierówności zapewnia utrzymanie pionowej pozycji motocykla. Dzięki tym zabiegom starano się uzyskać efekt „płynięcia" motocykla w powietrzu.

Oprogramowanie Skyhook firmy Showa zostało dostosowane przez inżynierów Kawasaki, tak, żeby zapewnić maksymalnie sportowy charakter jazdy Versysem 1000 SE przy zachowaniu całkowitej płynności jazdy, bez względu na rodzaj nawierzchni.

Ulepszona została zdolność trzymania się drogi, kołysanie (szczególnie podczas jazdy z pasażerem) jest ograniczone, a kierowanie pozostaje lekkie nawet podczas jazdy z prędkościami autostradowymi, czy też podczas jazdy w deszczu.

Innowacyjne adaptacyjne zawieszenie jest tylko częścią specyfikacji Versysa 1000 SE, niezwykle wydajnego motocykla klasy Adventure do jazdy po każdej drodze, wyposażonego w imponujący zestaw elektronicznych urządzeń wspomagających kierowcę.

Ze sportowym czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1043 cm3 (88.2 kW, 102KM/ 9000obr/min), Versys 1000 SE zapewnia fenomenalne osiągi i jest wysoce elastyczny. Silnik współpracuje z elektronicznie sterowanymi zaworami przepustnicy, co umożliwiło zastosowanie elektronicznego tempomatu. Dodatkowo wgrany został moduł zarządzania pokonywaniem zakrętów, kontrolujący jednocześnie pracę silnika i układu jezdnego. Zestaw elektronicznych pomocy dla kierowcy obejmuje oczywiście kontrolę trakcji KTRC, a także mapy mocy silnika dostosowane do warunków i preferencji kierowcy – Sport, Road i Rain, a także Manual pozwalający na indywidualne dostosowanie.

Zapisz się do newslettera

Nie przegapisz nowych testów, newsów i filmów, a dodatkowo wesprzesz nasz portal! ❤

Komfort podróży został zapewniony przez wysoką, regulowaną szybę zapewniającą ochronę przed wiatrem, czy regulowaną wysokość siedzenia dostępnego jako oryginalne akcesorium. Na wyposażeniu standardowym są też podgrzewane manetki i handbary, które z pewnością zwiększą przyjemność z pokonywania każdego kilometra. Co warte zauważenia, kawasaki zdecydowało się na montaż fabrycznego gniazda 12V, dzięki czemu mamy możliwość podłączenia do ładowania nawigacji, czy też telefonu.

Na system hamowania składają się inteligentne hamulce przeciwblokujące z mocnymi, radialnymi zaciskami z przodu i standardowy ABS. Całe oświetlenie wykonane jest w technologii LED. Dodatkowo będzie możliwość doposażenia motocykla w światła doświetlające zakręty. Standardowy quikshifter zapewni precyzyjną zmianę biegów, co w połączeniu ze sprzęgłem antyhoppingowym sprawi, że praca dźwignią sprzęgła będzie bardziej wydajna.

Nowy Versys 1000 SE będzie łączyć się ze smartfonem przez dedykowaną aplikację Kawasaki Rideology. Dzieki niej możliwe będzie nie tylko regulowanie zawieszenia, ale także wyświetlanie statystyk jazdy, interwałów serwisowych, czynności obsługi, wymiany oleju itp.

Redakcja moto-trips.pl nie może doczekać się tego motocykla i liczymy że uda się go przetestować w sezonie 2021, gdyż do tej pory na naszym portalu nie gościł żaden model od Kawasaki. Nowy Versys 1000 SE zapowiada się na mocnego rywala w segmencie motocykli klasy Adventure i spokojnie może konkurować z Yamahą Tracer 900 GT, Hondą AfricaTwin czy Suzuki Vstorm 1050. Miejmy nadzieję, że takie porównanie będziemy mogli Wam pokazać w nowym sezonie.

Pozostałe aktualności

Kupno, sprzedaż samochodu – formalności, o których należy pamiętać
Honda, Yamaha, KTM i Piaggio podpisało porozumienie na rzecz wymiennych...
Nowa odsłona min adwenczera od Hondy CB500X rocznik 2022!
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S najbardziej zaawansowany sportowo turystyczny motocykl?
3 typy Mercedesów, które nadają się na każdą podróż

Jeszcze nikt nie skomentował 😥 Lubisz być pierwszy? 😀


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strona internetowa używa plików cookies w celu polepszenia sposobu jej wyświetlania. Klikając zgodę akceptujesz ustawienia swojej przeglądarki w tym zakresie. Pamiętaj, że sam może zmienić te ustawienia w każdym czasie. Sprawdź też politykę prywatności i cookies.