fbpx Skip to content

KTM 1290 SUPER ADVENTURE S najbardziej zaawansowany sportowo turystyczny motocykl?

KTM 1290 SUPER ADVENTURE S najbardziej zaawansowany sportowo turystyczny motocykl?
Ożywiając segment motocykli typu Adventure poprzez wypuszczanie modeli ADVENTURE o pojemności ponad 1000 cm3 przez ostatnie osiem lat, firma KTM w pełni wykorzystała informacje zwrotne dotyczące rozwoju, aby wprowadzić nową erę designu skoncentrowanego na kierowcy i przełomowej technologii w postaci KTM 1290 SUPER ADVENTURE S z 2021 roku.

Wprowadzając trzecią generację modeli KTM ADVENTURE o pojemności ponad 1000 cm3, KTM 1290 SUPER ADVENTURE S jest najbardziej sportowym i najbardziej zaawansowanym technologicznie motocyklem typu Adventure, jaki kiedykolwiek zjechał z linii produkcyjnej w Mattighofen w Austrii. Stworzony z myślą o wszechstronnym motocyklu sportowo-turystycznym, z dbałością o ergonomię i komfort w każdym terenie, jest to w skrócie najwyższej klasy motocykl typu Adventure.

Przeprojektowana ergonomia

Skupiając się na lepszym prowadzeniu, w nowym KTM 1290 SUPER ADVENTURE S wprowadzono zmiany w podwoziu, które jeszcze bardziej poprawiają rozkład masy i zwinność jazdy. Ostrzejsze wyczucie zakrętów uzyskano dzięki cofnięciu głowicy układu kierowniczego o 15 mm i zmianie umiejscowienia przedniej części silnika. Dodatkowo, dłuższy wahacz o otwartej siatce przyczynia się do bardziej stabilnego odczucia podczas przyspieszania. Rama nośna została zaprojektowana tak, aby zapewnić niższą wysokość siedzenia bez utraty trwałości i praktyczności.

Motocyklistę otacza nowy, 23-litrowy zbiornik paliwa z bezkluczykowym zamknięciem oraz zestaw elementów nadwozia, które zwiększają zwinność motocykla. Każdy centymetr poszycia został przeanalizowany tak, aby nie ograniczać wrażeń z jazdy. Zapewniając dodatkowy komfort podczas długich przejażdżek, nowe siedzenie jest dwupoziomowe i regulowane o 20 mm. Dostosowywane są również dźwignie kierownicy, nowy wyświetlacz TFT oraz szyba przednia, która została opracowana w tunelu aerodynamicznym i może być przesuwana o 55 mm. Ogólnie rzecz biorąc, KTM 1290 SUPER ADVENTURE S wyróżnia się niższą centralizacją mas i dopracowanym balansem masy. Aż prosi się, aby jeździć na nim ostro lub rozpędzać go do prędkości na długich dystansach.

Zapisz się do newslettera

Nie przegapisz nowych testów, newsów i filmów, a dodatkowo wesprzesz nasz portal! ❤

Technologia zwiększająca osiągi

Do regulacji jazdy służy nowa generacja elektronicznych systemów wspomagania z mniej inwazyjnym poziomem kontroli trakcji w trybach RAIN, STREET, SPORT, OFFROAD i zaktualizowanym (opcjonalnym) trybie RALLY. Aby bezproblemowo dotrzeć w najlepszy teren, KTM 1290 SUPER ADVENTURE S wprowadza w 2021 roku innowacyjny tempomat adaptacyjny jako wyposażenie standardowe. Opracowany we współpracy z firmą Bosch, oparty na radarze system automatycznie dostosowuje bezpieczną odległość do ruchu przed pojazdem zgodnie z pięcioma stopniami, które można ustawić za pomocą przeprojektowanych przełączników na kierownicy.

Wrażenia z jazdy zwiększa nowy, 7-calowy wyświetlacz TFT, który jest połączony z nowym modułem łączności, umożliwiającym bezproblemowe parowanie ze smartfonem. Większy widok deski rozdzielczej posiada szybsze i bardziej praktyczne systemy menu, jak również przejrzyste estetyczne infografiki, które wyraźnie wskazują różne sekcje motocykla. Deska rozdzielcza znajduje się na szczycie przeprojektowanego schowka z gniazdem ładowania USB. Aby zapewnić komunikację z nowym wyświetlaczem, KTM 1290 SUPER ADVENTURE S został wyposażony w zupełnie nowe przełączniki po obu stronach kierownicy, które oferują nową i bardziej płynną obsługę. Nowy zestaw przycisków szybkiego wyboru i ulubionych pozwala na zmianę ustawień w locie, podczas gdy motocyklista pozostaje skupiony na drodze przed sobą.

Zaawansowane podzespoły

Sercem KTM 1290 SUPER ADVENTURE S jest zmodernizowany i zgodny z normą Euro5 silnik V-twin. Moc 160 KM i moment obrotowy 138 Nm są lżejsze (-1,6 kg) dzięki cieńszej skrzyni silnika i nowemu obiegowi oleju. Silnik oddycha przez zmodernizowany, dwugłowicowy układ wydechowy i zmienia biegi za pomocą zmodernizowanego mechanizmu przekładni PANKL, który w opcjonalnej skrzyni Quickshifter+ przynosi duże usprawnienia.

Nowe tłoki jeszcze bardziej zwiększyły niezawodność, a cała jednostka zachowuje lepsze chłodzenie dzięki nowemu układowi wodno-olejowemu. Dwie nowe chłodnice współpracują z przeprojektowanym nadwoziem, odprowadzając ciepłe powietrze z dala od nóg jeźdźca. Okresy międzyprzeglądowe co 15 000 km i niskie zużycie paliwa dopełniają tę nową jednostkę napędową.

Ponadto system Motorcycle Traction Control zależny od kąta pochylenia kół posiada dwa różne sterowniki, jeden dla poślizgu kół, a drugi dla kąta pochylenia, z własnymi danymi i strategiami. Systemy Cornering ABS i Offroad ABS są produktami nowego systemu Motorcycle Stability Control firmy Bosch, natomiast regulacja poślizgu silnika jest opcjonalna.

KTM 1290 SUPER ADVENTURE S będzie pędził po wyboistych szlakach dzięki nowej generacji zawieszenia WP APEX Semi-Active Technology. SAT może pochwalić się zwiększonym tłumieniem dzięki nowym zaworom, podczas gdy czujnik kąta pochylenia 6D wprowadza dane bezpośrednio do jednostki, aby dokładnie nakreślić zachowanie jeźdźca.

Częścią zaktualizowanej gamy części KTM PowerParts zaprojektowanych specjalnie dla KTM 1290 SUPER ADVENTURE S jest pakiet Suspension Pro, który oferuje indywidualne tłumienie dla widelca i amortyzatora, automatyczną regulację napięcia wstępnego oraz włączane i wyłączane ustawienie Anti Dive. Dzięki dodatkowemu pakietowi Rally Pack z trybem jazdy RALLY i odpowiednim regulatorem poślizgu MTC, wszystkie funkcje pakietów Suspension Pro i Rally Pack wraz z Quickshifter+, Motor Slip Regulation, Hill Hold Control i adaptacyjnym światłem hamowania są zawarte w kompleksowym pakiecie Tech Pack.

KTM 1290 SUPER ADVENTURE S - NAJWAŻNIEJSZE CECHY MODELU

// Nowa ergonomia -> nowy zbiornik paliwa, niższe siedzenie i nowe plastiki
// Zmieniona karoseria -> krótsze podwozie, nowa rama pomocnicza i dłuższy wahacz
// Zoptymalizowany rozkład masy -> większa zwinność i komfort
// Elektronika nowej generacji -> innowacyjny system ACC i zmodernizowany system MTC na zakrętach
// Bardziej intuicyjny 7" wyświetlacz TFT -> optymalna dostępność
// Przeprojektowane przełączniki na kierownicy, ulepszone CCU
// Zmieniony silnik LC8 o pojemności 1301 cm3 -> 160 KM i 138 Nm
// Następna generacja półaktywnego zawieszenia
// Przemodelowane technologie opcjonalne -> Suspension Pro, Rally Pack i Tech Pack

Joachim Sauer - KTM Product Manager: "KTM 1290 SUPER ADVENTURE S z 2021 roku to sportowy motocykl zaprojektowany tak, aby oferować niezrównaną radość z jazdy w każdym terenie. Tym modelem KTM wkracza w trzecią generację dużych motocykli Travel-Enduro dla miłośników przygód na ulicach i szutrach. Zbierając informacje zwrotne z rynku, skupiliśmy się na poprawieniu wrażeń kierowcy i ergonomii, wprowadzając jednocześnie przełomowe rozwiązania, takie jak adaptacyjny tempomat, w stylu KTM. Aby docenić magię naszego systemu ACC, musisz wziąć pod uwagę, że idealne drogi, by doświadczyć porywających osiągów KTM 1290 SUPER ADVENTURE S, mogą być oddalone o wiele godzin jazdy. Z autostradami pomiędzy nimi, ACC pozwoli Ci przejechać przez tranzyt, utrzymując Cię w gotowości do ataku, kiedy tylko będzie to możliwe. Nowa generacja modelu zabierze Cię tak daleko, długo i mocno, jak tylko zechcesz, zachowując przy tym oryginalne DNA KTM z jego zwiększonym potencjałem osiągów."

Pozostałe aktualności

Nowa odsłona min adwenczera od Hondy CB500X rocznik 2022!
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S najbardziej zaawansowany sportowo turystyczny motocykl?
3 typy Mercedesów, które nadają się na każdą podróż
Aprilia Tuareg 660 – wielki powrót legendy
Test Dzika czyli mocny piknik w Stargardzkim Klubie Motocyklowym!

Jeszcze nikt nie skomentował 😥 Lubisz być pierwszy? 😀


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strona internetowa używa plików cookies w celu polepszenia sposobu jej wyświetlania. Klikając zgodę akceptujesz ustawienia swojej przeglądarki w tym zakresie. Pamiętaj, że sam może zmienić te ustawienia w każdym czasie. Sprawdź też politykę prywatności i cookies.