Nowe BMW M 1000 RR – 2021
- Home
- Aktualnosci
- Nowe BMW M 1000 RR - 2021
-
Redakcja
- 24 września, 2020
- Zostaw komentarz 👈

Z nowym BMW M 1000 RR - w skrócie M RR - pierwszy model M firmy BMW Motorrad oparty na modelu S 1000 RR (w skrócie RR) świętuje teraz swoją światową premierę. BMW Motorrad podąża za filozofią najmocniejszej litery na świecie: M oznacza na całym świecie sukces w wyścigach samochodowych i fascynację modelami BMW o wysokich osiągach i jest skierowany do klientów o szczególnie wysokich wymaganiach w zakresie wydajności, ekskluzywności i indywidualności.
Dzięki mocy silnika 156 kW (212 KM), masie własnej pojazdu wg DIN wynoszącej tylko 192 kg oraz zawieszeniu i aerodynamice zaprojektowanej z myślą o maksymalnych osiągach na torze wyścigowym, nowy M RR spełnia główne oczekiwania w topowym segmencie motocykli Superbikes.
Czterocylindrowy silnik M RR oparty na silniku RR do sportów wyścigowych. Większa moc szczytowa i zwiększona maksymalna prędkość obrotowa silnika.
Nowy M RR wykorzystuje chłodzony wodą czterocylindrowy silnik rzędowy oparty na układzie napędowym RR z technologią BMW ShiftCam do zmiany rozrządu i skoku zaworów, który został kompleksowo zmodyfikowany w kierunku sportowego silnika wyścigowego. Osiąga on szczytową moc 156 kW (212 KM) przy 14 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 113 Nm osiągany jest przy 11.000 obr/min. Oprócz maksymalnej prędkości obrotowej zwiększonej do 15.100 obr/min, silnik M RR posiada obszerne udoskonalenia techniczne, takie jak nowe 2-pierścieniowe kute tłoki z Mahle, dostosowane komory spalania, zwiększona kompresja do 13,5, dłuższe i lżejsze tytanowe korbowody z Pankl, smuklejsze i lżejsze wahacze, w pełni obrobione otwory wlotowe z nową geometrią kanału, a także udoskonalenia wałów rozrządu i powierzchni wlotowej. Lekki układ wydechowy wykonany jest również z tytanu. Nowy silnik M RR ma jeszcze większą moc niż układ napędowy RR w zakresie od 6.000 rpm do 15.100 rpm - zakres ten jest szczególnie istotny dla dynamiki jazdy na torze wyścigowym, ale nie traci przy tym swoich walorów jako fascynujące źródło mocy dla sportowej jazdy po wiejskich drogach.
M winglety i wysoka szyba przednia: Hamowanie później i przyspieszanie wcześniej dzięki aerodynamicznej sile docisku bez zmniejszenia prędkości maksymalnej.
Aerodynamika była decydującym punktem w specyfikacjach technicznych dla prac rozwojowych M RR. Oprócz maksymalnej prędkości, która jest możliwie jak największa i absolutnie niezbędna do wygrywania wyścigów, w specyfikacjach technicznych M RR był jeszcze jeden cel: zapewnienie jak najlepszego kontaktu kół z drogą - zwłaszcza podczas przyspieszania. Winglety M z przodu trymera, opracowane podczas intensywnych testów na torze wyścigowym i w tunelu aerodynamicznym BMW Group i wykonane z bezbarwnego karbonu, biorą to pod uwagę, ponieważ wytwarzają aerodynamiczną siłę docisku, a tym samym dodatkowe obciążenie kół w zależności od prędkości. Dodatkowe obciążenie przedniego koła przeciwdziała nachyleniu kół, kontrola trakcji reguluje mniej, większa moc napędowa przekłada się na przyspieszenie, a kierowca osiąga szybsze czasy okrążenia. Efekt wingletsa jest zauważalny również na zakrętach, a podczas hamowania siła docisku umożliwia późniejsze hamowanie i zapewnia większą stabilność na zakrętach.
Konstrukcja podwozia dostosowana do użytkowania na torze wyścigowym ze zmodyfikowaną geometrią, zoptymalizowanym rozkładem obciążenia kół i wydłużoną możliwością regulacji punktu obrotu wahacza.
Podwozie nowego M RR jest oparte na RR z ramą mostu wykonaną z aluminium w jego centralnej części. Posiada zoptymalizowany widelec odwrócony do góry nogami oraz zmieniony centralny rozpór sprężynowy z niebieską sprężyną i kinematyką Full Floater Pro. Głównym celem projektu podwozia było osiągnięcie jak najlepszych czasów okrążeń na torze wyścigowym. Dlatego też podwozie M RR jest bezkompromisowo zaprojektowane dla toru wyścigowego, ale przekonuje również jakością na wiejskich drogach. Szczególną uwagę zwrócono na optymalizację właściwości jezdnych, hamowanie i kontrolę anty-squat, a także najlepsze wyczucie kierowcy dla przedniego i tylnego koła.
M hamulce po raz pierwszy w BMW Motorrad, jak również standardowo koła karbonowe M.
W nowym M RR po raz pierwszy pojawia się motocykl BMW z hamulcem M - tak jak w przypadku pojazdów M BMW M GmbH. Został on opracowany bezpośrednio na podstawie doświadczeń z hamulcami wyścigowymi maszyn wyścigowych firmy BMW Motorrad w Mistrzostwach Świata w Superbike i zapewnia maksymalną stabilność zaniku i kontrolę. Zewnętrznie zaciski hamulcowe M posiadają anodowaną na niebiesko powłokę w połączeniu z logo M. Dzięki felgom z włókna węglowego M nowy model M RR posiada więcej zaawansowanych technologicznie komponentów zapewniających maksymalne osiągi na torze wyścigowym i drodze.
Klaster przyrządów z doskonale czytelnym 6,5-calowym wyświetlaczem TFT i interfejsem OBD, który może być używany z kodem aktywacyjnym dla rejestratora danych GPS M i klapy M GPS.
Klaster przyrządów nowego M RR ma taką samą podstawową konstrukcję jak RR i posiada animację startową M. Jako część wyposażenia opcjonalnego, kod aktywacyjny (zawartość pakietu konkursowego M) może być użyty w celu dostarczenia kompleksowego materiału danych do wykorzystania rejestratora danych GPS M i rejestratora danych GPS M (Oryginalne akcesoria BMW Motorrad) poprzez interfejs OBD klastra instrumentów.
Zapisz się do newslettera
Nie przegapisz nowych testów, newsów i filmów, a dodatkowo wesprzesz nasz portal! ❤
Urodzony do wyścigów: Konstrukcja M i język formy dynamicznej M RR wskazują ostateczną wydajność toru wyścigowego.
Nowy M RR podkreśla swoje wyścigowe geny jasnobiałym lakierem stałym/M Sportową kolorystyką w podstawowych kolorach: jasnoniebieskim, ciemnoniebieskim i czerwonym. Kolejne cechy M RR to pokrywy silnika w kolorze granitowo-szarym i korek wlewu paliwa pomalowany na czarno.
Bezkompromisowy w projektowaniu i technologii: M RR z pakietem konkursowym M.
Dla tych, którzy wciąż nie są zadowoleni z nowego M RR w standardowym wykończeniu, pakiet M Competition stanowi fascynującą mieszankę klasycznych komponentów dla konesera technologii wyścigowej i estetyki jednocześnie. Oprócz oprogramowania do wyzwalania klap M GPS i odpowiedniego kodu aktywacyjnego, pakiet startowy M zawiera również pakiet części frezowanych M, pakiet węglowy M, a także srebrne 220 g lżejsze ramię wahadłowe, zoptymalizowany pod kątem tarcia, bezobsługowy i powlekany DLC łańcuch wytrzymałościowy M Endurance oraz pakiet pasażerski zawierający pokrywę tylnego garbu.
Najważniejsze cechy nowego BMW M 1000 RR.
- M czterocylindrowy silnik RR oparty na silniku RR do sportów wyścigowych. Jeszcze większa moc szczytowa, większy moment obrotowy w średnim zakresie i 500 obr/min większa prędkość maksymalna.
- 156 kW mocy przy 14 500 obr/min, a więc 4 kW więcej niż w RR. Maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy 11 000 obr/min.
- Nowy 2-pierścieniowy kuty tłok 12 g lżejszy, dostosowana komora spalania i kompresja zwiększona do 13,5. Dodatkowo szczuplejsze i lżejsze ramiona kołyskowe.
- W pełni obrobione otwory wlotowe z nową geometrią kanału i technologią BMW ShiftCam do zmiany czasu sterowania zaworem i skoku zaworu.
- Zawory tytanowe, po stronie wydechowej z nowym zespołem sprężyn, szczuplejsze i lżejsze o 6 % wahacze oraz zoptymalizowane wałki rozrządu.
- Bardzo lekki, kompaktowy blok silnika z dłuższymi i lżejszymi o 85 g tytanowymi korbowodami z Pankl dla zmniejszenia siły tarcia i mniejszej wagi.
- Sprzęgło antyhoppingowe bez samouzbrojenia dla optymalnej kontroli startu.
- Zoptymalizowany system zróżnicowanego poboru z krótszymi lejkami poboru dla zoptymalizowanej wymiany gazu przy wysokich prędkościach obrotowych.
- Nowy, 3,657 g lżejszy układ wydechowy z kolektorem wydechowym, przednim tłumikiem i tylnym tłumikiem wykonanym z tytanu.
- M winglets i wysoka szyba przednia: Hamowanie później i przyspieszanie wcześniej oraz większa stabilność podczas pokonywania zakrętów dzięki aerodynamicznej sile docisku bez zmniejszenia prędkości maksymalnej.
- Tryb jazdy "Rain", "Road", "Dynamic", "Race" i "Race Pro1-3" oraz najnowsza generacja Dynamic Traction Control (DTC) i funkcja DTC dla kół z 6-osiową skrzynką czujników.
- Dwie regulowane krzywe charakterystyki przepustnicy dla optymalnej charakterystyki reakcji. Hamulec silnikowy z potrójną regulacją momentu obrotowego oporu silnika w trybie "Race Pro".
- Asystent zmiany biegów Pro do zmiany biegów w górę i w dół bez sprzęgła. Prosta odwracalność wzorca zmiany biegów do użytku na torze wyścigowym.
- Launch Control dla doskonałych startów wyścigowych i Pit-Lane-Limiter dla precyzyjnej prędkości w pit lane.
- Hill Start Control Pro dla wygodnego startu na stoku.
- Konstrukcja podwozia dostosowana do użytkowania na torze wyścigowym ze zmodyfikowaną geometrią, zoptymalizowanym rozkładem obciążenia kół i rozszerzoną możliwością regulacji punktu obrotu wahacza.
- Optymalny widelec odwrócony do góry nogami i zmieniony centralny rozpór sprężynowy z kinematyką Full Floater Pro.
- M hamulce po raz pierwszy w BMW Motorrad: M RR o maksymalnej skuteczności hamowania na torze wyścigowym.
- M karbonowe koła: Wysokiej klasy zaawansowane technologicznie komponenty zapewniające maksymalne osiągi na torach wyścigowych i drogach.
- Klaster przyrządów z dużym, doskonale czytelnym 6,5-calowym wyświetlaczem TFT, animacją startową z logo M i interfejsem OBD, który może być używany z kodem aktywacyjnym dla rejestratora danych GPS M i laptriggera GPS M.
- Bateria lekka M, gniazdo ładowania USB z tyłu, mocne zintegrowane jednostki oświetleniowe LED i podgrzewane uchwyty.
- M konstrukcja i język formy dynamicznej wskazują na najwyższą wydajność toru wyścigowego.
- M pakiet konkurencji z M GPS laptrigger i kod aktywacyjny, M frezowane części pakietu, M pakiet węglowy, srebro, 220 g lżejsze ramię wahadłowe, DLC-coated M łańcuch wytrzymałościowy i pakiet pasażerski w tym ogon- garb cover.
- Wszechstronne akcesoria opcjonalne i wyposażenie opcjonalne ex works.
Informacja prasowa BMW Group
Zapisz się do newslettera
Nie przegapisz nowych testów, newsów i filmów, a dodatkowo wesprzesz nasz portal! ❤
Jeszcze nikt nie skomentował 😥 Lubisz być pierwszy? 😀