fbpx Skip to content

Nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure – 2021

Nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure – 2021
Modele BMW GS obchodzą w 2020 roku 40-lecie istnienia, a BMW Motorrad prezentuje właśnie nowe modele R 1250 GS i R 1250 GS Adventure

"Inspirujące osiągi, imponująca oferta wyposażenia, nieporównywalne wrażenia z jazdy i niemal niezachwiane zaufanie klientów GS do swoich motocykli w znacznym stopniu przyczyniają się do sukcesu marki BMW Motorrad, która dzięki nowym R 1250 GS i R 1250 GS Adventure stanowiła zachętę, a jednocześnie zobowiązanie".
Patrick Gürlich, kierownik projektu, i Reiner Fings, kierownik produktu

Nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure: Jeszcze bardziej wyrafinowane i innowacyjne w zakresie off-road, touringu i przygód.

Modele BMW GS obchodzą w 2020 roku 40-lecie istnienia, a BMW Motorrad prezentuje właśnie nowe modele R 1250 GS i R 1250 GS Adventure. Jeszcze bardziej wyrafinowane, bardziej innowacyjne i fascynujące - dzięki licznym nowym funkcjom i rozszerzonej ofercie wyposażenia dodatkowego oraz oryginalnym akcesoriom BMW Motorrad. Jeszcze bardziej niż dotychczas, są one idealnymi towarzyszami odkrywania nawet najbardziej odległych zakątków naszej planety.

Podobnie jak do tej pory, legendarny dwucylindrowy silnik typu bokser zapewnia doskonałą i kultywowaną jazdę. Jego pojemność skokowa nadal wynosi 1.254 cm3 , a przy obecnej homologacji typu normy emisji spalin Euro5 nadal ma on pojemność 100 kW (136 KM). Dzięki technologii BMW ShiftCam umożliwiającej zmianę rozrządu i skoku zaworu po stronie ssącej, zapewnia on doskonałą moc w całym zakresie prędkości obrotowych, niezwykle płynną i cichą pracę oraz doskonałe wartości zużycia i emisji spalin.

Dynamic Traction Control (DTC) i nowy tryb jazdy "Eco" w standardzie. Tryby jazdy Pro z preselekcją trybu jazdy i dynamicznie sterowanym hamulcem silnikowym jako wyposażenie dodatkowe.

Dynamiczna kontrola trakcji (DTC) zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy dzięki najlepszej możliwej kontroli trakcji w standardzie. Dzięki nowemu standardowemu trybowi jazdy "Eco" kierowca jest zachęcany do jak najbardziej efektywnej jazdy.

Jako wyposażenie opcjonalne, nowe R 1250 GS i R 1250 GS Adventure mogą być wyposażone w tryb jazdy Pro. Dzięki preselekcji nowego trybu jazdy motocyklista ma możliwość indywidualnego wyboru trybu jazdy za pomocą przycisku trybu jazdy.

Nowym elementem trybów jazdy Pro jest również dynamiczne sterowanie hamulcem silnikowym. Można go wykorzystać w celu bezpiecznego uniknięcia niestabilnych warunków jazdy, które mogą wystąpić w  podczas jazdy w dół z powodu nadmiernego poślizgu tylnego koła.

Zobacz galerię Nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure 2021

Zapisz się do newslettera

Nie przegapisz nowych testów, newsów i filmów, a dodatkowo wesprzesz nasz portal! ❤

Nowe BMW Integral ABS Pro w standardzie

R 1250 GS i R 1250 GS Adventure to najpopularniejsze na świecie turystyczne enduro, a w najnowszej edycji z BMW Integral ABS Pro w standardzie. Jest to układ hamulcowy, który zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo podczas hamowania, nawet w pozycji pochylonej, i myślami wybiega niejako jeszcze dalej do przodu. Dodatkowe rozszerzenie koncepcji trybu jazdy skutkuje nowymi funkcjami. Na przykład, zaawansowane dostosowanie charakterystyki układu ABS do danego trybu jazdy.

Hill Start Control Pro (HSC Pro) z zaawansowaną funkcją jako wyposażenie opcjonalne

Asystent ruszania Hill Start Control jest standardem w obu modelach i umożliwia wygodne zatrzymywanie i ruszanie podczas jazdy pod górę. System Hill Start Control Pro (HSC Pro) wykracza poza komfortowy system Hill Start Control i wyraźnie poprawia wydajność rozruchu w każdych warunkach.

Nowe adaptacyjne reflektory LED, nowe funkcje oświetleniowe, tempomat i zintegrowane funkcjonalnie żarówki kierunkowskazów jako wyposażenie opcjonalne

Standardowe reflektory full-LED już teraz oświetlają drogę niezrównanym jasnym i wyraźnym światłem. Nowo opracowany reflektor z funkcją obrotu idzie o krok dalej. Dzięki opcjonalnemu wyposażeniu adaptacyjnemu, światła mijania seryjnego reflektora full-LED w zależności od pozycji nachylenia skręcają się w zakręt razem z motocyklem. Krzywa zakrętu jest w ten sposób prawie całkowicie oświetlona.

Nowe funkcje oświetlenia sprawiają, że doświadczenia z R 1250 GS i R 1250 GS Adventure są jeszcze bardziej intensywne, a jednocześnie praktyczne. W przyszłości światło powitalne (funkcja "Welcome"), funkcja "Good bye" i funkcja "Follow me home" do orientacji będą dostępne jako wyposażenie opcjonalne. W opcjonalnym wyposażeniu tempomatu dwie przednie żarówki kierunkowskazów są obsługiwane w taki sposób, że jednocześnie są trwale przyciemniane. W przypadku wielofunkcyjnych tylnych lampek kierunkowskazów, standardowe tylne migające kierunkowskazy LED zostały zastąpione (w zależności od rynku) migającymi kierunkowskazami LED, które mogą jednocześnie emitować żółte światło migające i czerwone światło hamowania lub światło tylne.

Napięcie akumulatora i gniazdo USB w standardzie. Ogrzewanie foteli dla kierowcy i pasażera dla zwiększenia możliwości podróżowania, przez cały sezon jak również podnoszona o 30 mm kierownica jako wyposażenie opcjonalne

Nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure posiadają już w standardzie dwa różne gniazda. Gniazdo samochodowe 12 V oraz gniazdo USB-A z zasilaniem 5 V.

Ogrzewanie siedzenia dla kierowcy i pasażera jako wyposażenie opcjonalne zapewnia również znaczny wzrost komfortu w niskich temperaturach zewnętrznych.

Oprócz różnych foteli i podnóżków kierowcy dostępnych jako wyposażenie opcjonalne lub oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad można teraz regulować wysokość kierownicy za pomocą dostępnych opcjonalnie wsporników kierownicy.

Nowe R 1250 GS i R 1250 GS Adventure 2021: Kompetencje w zakresie jazdy, jazdy terenowej i przygody, każdy w atrakcyjnym kolorze podstawowym i dwóch potrójnych wariantach czarnych i stylu Rallye. Rocznicowa edycja "40 lat GS"

W odpowiednich wersjach podstawowych nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure podkreślają swoją precyzyjniejszą naturę i uniwersalne talenty w jasnobiałym i lodowo-szarym kolorze lakieru. Dodatkowo, dostępne jako wyposażenie opcjonalne warianty w stylu potrójnej czerni i Rallye oferują dwie szczególnie wyraziste koncepcje kolorystyczne. Aby upamiętnić 40 rocznicę powstania modeli BMW GS, dwa nowe modele GS z "40 lat GS" w kolorze czarnym i żółtym bazują na kamieniu milowym w historii GS: legendarnym R 100 GS.

Najważniejsze cechy nowego BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure 2021:

  • Silnik typu bokser z technologią BMW ShiftCam do zmiany czasów sterowania zaworami i skoku zaworu po stronie ssącej.
  • Potężne przyspieszenie w całym zakresie prędkości obrotowych, wzorcowe wartości zużycia paliwa i emisji spalin oraz płynna i cicha praca.
  • Moc i moment obrotowy: 100 kW (136 KM) przy 7 750 obr/min i 143 Nm przy 6 250 obr/min.
  • System czujników stuków dla optymalnych właściwości jezdnych.
  • Nowe BMW Motorrad Integral ABS Pro w standardzie.
  • Standardowo trzy tryby jazdy.
  • Nowy tryb jazdy "Eco" dla szczególnie ekonomicznej jazdy w standardzie.
  • Tryb jazdy Pro z dodatkowymi trybami jazdy i nową preselekcją trybu jazdy oraz dynamicznym sterowaniem hamulcem silnikowym jako wyposażenie dodatkowe.
  • Dynamiczna kontrola trakcji (DTC) w wyposażeniu standardowym.
  • Podwozie elektroniczne Dynamic ESA "Next Generation" z całkowicie automatyczną kompensacją obciążenia.
  • Hill Start Control Pro (HSC Pro) z zaawansowaną funkcją jako wyposażenie opcjonalne.
  • Nowy reflektor adaptacyjny z pełną diodą LED jako wyposażenie opcjonalne.
  • Nowe funkcje oświetlenia, tempomat i zintegrowane z funkcjami żarówki kierunkowskazów jako wyposażenie opcjonalne.
  • Napięcie pojazdu i gniazdo USB w standardzie.
  • Ogrzewanie siedzeń dla kierowcy i pasaża, jako wyposażenie opcjonalne.
  • Kierownica podniesiona o 30 mm jako wyposażenie opcjonalne.
  • Szeroki zakres opcji wysokości siedziska.
  • Łączność: Wielofunkcyjny zestaw narzędzi z 6,5-calowym, pełnokolorowym wyświetlaczem TFT i wieloma funkcjami seryjnymi w R 1250 GS.
  • Inteligentne wywołanie alarmowe jako wyposażenie dodatkowe.
  • Atrakcyjny kolor podstawowy oraz dwa warianty czarny i styl Rallye jako wyposażenie opcjonalne.
  • Rocznicowa edycja "40 lat GS".

Pozostałe aktualności

2021 KTM 890 Adventure Rally & KTM 890 Adventure R...
Africa Twin w klasycznej kolorystyce oraz CB650r i CBR650r z...
Nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure...
Benelli wypuszcza 1200GT Tourera i planuje więcej nowych motocykli
Nowe BMW M 1000 RR – 2021

Jeszcze nikt nie skomentował 😥 Lubisz być pierwszy? 😀


Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa plików cookies w celu polepszenia sposobu jej wyświetlania. Klikając zgodę akceptujesz ustawienia swojej przeglądarki w tym zakresie. Pamiętaj, że sam może zmienić te ustawienia w każdym czasie. Sprawdź też politykę prywatności i cookies.