fbpx Skip to content

Pierwszy elektryczny motocykl od Kawasaki z manualną skrzynią biegów!

Pierwszy elektryczny motocykl od Kawasaki z manualną skrzynią biegów!
Kawasaki po raz pierwszy ogłosił swoje oficjalne zamiary opracowania motocykla elektrycznego w 2019 roku podczas EICMA Milan Motorcycle Show 2019. Wtedy goście mieli okazję osobiście zobaczyć oryginalny prototyp. Teraz japoński producent opublikował serię krótkich filmów wideo pokazujących nowy motocykl elektryczny w akcji oraz zaprezentował oficjalną nazwę - Kawasaki EV Endeavour.

Kawasaki wyposaża swój pierwszy elektryczny motocykl w manualną skrzynię biegów! Unikając precedensu największych producentów, takich jak Zero, Energica i Harley, Kawasaki postanowił zrezygnować z jednobiegowej przekładni powszechnie występującej w motocyklach elektrycznych. Zamiast tego chce zapisać się w historii jako pierwszy producent montując manualną przekładnię.
Sam silnik wygląda na wyjątkowo mały w porównaniu z niektórymi bardziej rozbudowanymi propozycjami zaprezentowanymi ostatnio, takimi jak silnik elektryczny ZF75-10 w Zero SR/F i SR/S lub HD Revelation w Harleyowym LiveWire .
Sam rozmiar fizyczny nie zawsze jest jednak dobrym porównaniem, jeśli chodzi o silniki elektryczne, a dodanie przekładni wielobiegowej z pewnością pozwoli Kawasaki EV osiągnąć większy moment obrotowy z mniejszego silnika.

W dostępnych w sieci filmach można zapoznać się z filozofią projektowania elektrycznego Kawasaki oraz z zachowaniem motocykla podczas jazdy po torze wyścigowym.
Nie znana jest jeszcze specyfikacja techniczna Kawasaki EV Endeavor, co jest nieco rozczarowujące. Jednak kolejne informacje prezentowane w Internecie pokazują, że Kawasaki robi postępy w kierunku ostatecznego wprowadzenia motocykla elektrycznego na rynek.

Wraz z innymi członkami japońskiej Wielkiej Czwórki (Honda, Yamaha i Suzuki), Kawasaki spóźnił się z przygotowaniem swojego motocykla elektrycznego. Włoscy, amerykańscy i chińscy producenci motocykli elektrycznych od lat sprzedają eleganckie, wydajne motocykle elektryczne, podczas gdy japońskie marki pozostawały dotychczas w dużej mierze w opozycji.
Jednak w zeszłym roku firmy porozumiały się w kwestii współpracy nad rozwojem akumulatorów do motocykli elektrycznych, co może oznaczać, że uzyskają przewagę, ponieważ zaczęli poważnie koncentrować się na motocyklach elektrycznych.

Pozostałe aktualności

Woskowanie i polerowanie motocykla
Nowości od BMW F 900 R i F 900 XR
Nowości na rok 2020 w gamie Sport Touring Yamahy
Zasięg Koronawirusa z Wuhan
Kawasaki pierwszym producentem motocykli wyposażony w systemem ARA od Bosch

Jeszcze nikt nie skomentował 😥 Lubisz być pierwszy? 😀


Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa plików cookies w celu polepszenia sposobu jej wyświetlania. Klikając zgodę akceptujesz ustawienia swojej przeglądarki w tym zakresie. Pamiętaj, że sam może zmienić te ustawienia w każdym czasie. Sprawdź też politykę prywatności i cookies.