fbpx Skip to content

Szpiegowskie zdjęcia nowej generacji KTM 1290 Super Adventure 2021

Szpiegowskie zdjęcia nowej generacji KTM 1290 Super Adventure 2021
Pojawiły się zdjęcia szpiegowskie nowej generacji 1290 Super Adventure KTM, pokazujące testowane warianty modelu „R" i „S". Najnowsze zdjęcia pokazują prototyp, który wygląda na prawie gotowy do produkcji i zawiera takie szczegóły jak gmole, bagażnik czy osłonę silnika.

Krążą też informacje, że flagowy model zostanie znacznie zaktualizowany o najnowocześniejszą technologię, a także szereg innych zmian wizualnych i funkcjonalnych.

Tajemnicza czarna skrzynka

Największa aktualizacja elektroniki w KTM 1290 Super Adventure znajduje się pomiędzy i pod reflektorami - wykonana przez firmę Bosch czarna skrzynka, która jest sercem nowego tempomatu adaptacyjnego, jednej z bardziej zaawansowanych funkcji, które KTM zademonstrował dziennikarzom kilka lat temu. BMW i Ducati również mają wypuścić podobny system, ale sądząc po prawie ukończonym wyglądzie prototypu 1290 Super Adventure, KTM może wygrać wyścig, aby zostać pierwszym producentem motocykli, który wprowadzi tę technologię do szerokiego zastosowania.

Adaptacyjny tempomat działa poprzez automatyczną regulację prędkości motocykla w celu utrzymania określonej odległości od pojazdu znajdującego się przed nim. Urządzenie może wykryć pojazd tak mały, jak inny motocykl - a radar płynnie dostosowuje prędkość, używając przepustnicy lub hamulców, aby utrzymać odpowiedni, bezpieczny odstęp. Motorrad Magazin informuje, że ta funkcja będzie prawdopodobnie dostępna jako opcja w nowym 1290 Super Adventure.

Zapisz się do newslettera

Nie przegapisz nowych testów, newsów i filmów, a dodatkowo wesprzesz nasz portal! ❤

1290 Super Adventure nadal będzie dostępny w dwóch wersjach: model S, wyposażony w 19-calowe przednie i 17-calowe tylne koła odlewane; oraz terenowy model R ze szprychami 21/18. Nadwozie przeszło jednak aktualizację, za dużą nową owiewką kryje się znany skądinąd silnik LC8 V-twin o pojemności 1301 cm3. Kątowe linie nadają nadwoziu bardziej nowoczesny wygląd i możemy dostrzec pewne podobieństwo do KTM 790 Adventure. Odświeżony 1290 ma również zużywać mniej paliwa. Nowy projekt zbiornika powinien poprawić rozłożenie masy motocykla i obniżyć jego środek ciężkości. Prawdopodobnie pojemność zbiornika będzie większa niż w obecnym 1290 Super Adventure S.

Kolejna rzecz, którą trudno przeoczyć to większe podwójne reflektory, które przeczą trendowi, że reflektory LED stają się mniejsze i bardziej zintegrowane z nadwoziem. Oczywiście jest to najwyższej klasy motocykl turystyczny KTM Adventure, więc większy rozmiar może wynikać z zastosowania mocniejszych świateł zakrętowych.

Osłona przed wiatrem

Zdjęcia szpiegowskie pokazują również przeprojektowaną przednią szybę do modelu „S", która zapewnia nieco lepszą ochronę przed wiatrem i wygląda tak, że może dysponować możliwością regulacji. Z drugiej strony, w terenowym modelu „R" szyba jest krótsza i wygląda podobnie do konstrukcji znanej z obecnego modelu. Korba ręcznej regulacji przedniej szyby wydaje się być nową trójkątną konstrukcją.

Euro 5, chłodzenie, wydech

Z nowych zdjęć jasno wynika również, że KTM stosuje konstrukcję podzielonej chłodnicy z podwójnymi jednostkami wbudowanymi w owiewkę. Oznacza to większą wydajność chłodzenia, krytyczną dla silników, które muszą spełnić surowe normy emisji spalin Euro 5. Przepisy dotyczące emisji spalin, tłumienie hałasu i prawdopodobnie niewielki wzrost mocy są prawdopodobnie powodem przeprojektowanego układu wydechowego, który zawiera masywny tłumik ze stali nierdzewnej bez czarnej zaślepki, przynajmniej w tej przedprodukcyjnej wersji.

Chociaż duża część ramy jest ukryta przez nowe nadwozie, jasne jest, że nadal jest to konstrukcja kratownicy z rur stalowych, która została nieco zmodyfikowana i zawiera nową, odłączaną aluminiową ramę pomocniczą z grubszymi rurami. Wahacz jest bardziej masywną jednostką kratową, która wydaje się być ponownie ukształtowana w celu poprawy sztywności i najprawdopodobniej zawieszenie nadal będzie elektronicznie regulowane firmy WP zarówno z przodu jak i z tyłu.

Źródło zdjęć: Motorrad Magazin

Pozostałe aktualności

Kawasaki Versys SE – co pokazali Japończycy na 2021 rok
Honda zaprezentowała nowego NC750X – co zmieni się w 2021?
Rejestracja motocykli październik 2020
Nowe modele R nineT – 2021
Kultowe motocykle marki WSK zawitały do VIVO! Krosno

Jeszcze nikt nie skomentował 😥 Lubisz być pierwszy? 😀


Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa plików cookies w celu polepszenia sposobu jej wyświetlania. Klikając zgodę akceptujesz ustawienia swojej przeglądarki w tym zakresie. Pamiętaj, że sam może zmienić te ustawienia w każdym czasie. Sprawdź też politykę prywatności i cookies.