Test BMW F 900 XR
Kliknij aby ocenić
[Ilość ocen: 4 Średnia: 4.8]

BMW Motorrad rozszerza swoją ofertę w segmencie Adventure Sport. Prezentujemy nowego sportowego turystyka BMW F 900 XR. Ten motocykl naprawdę namiesza na rynku! Sportowa radość z jazdy, prosta obsługę i wyjątkowy wachlarz opcji wyposażenia, w atrakcyjnej cenie. Sprawdź jak prezentuje się nowy adventure sport od BMW.

BMW F 900 XR
1/3 Film
1
BMW F 900 XR test motocykla, trochę jazdy, dużo specyfikacji i pierwsze wrażenia #1
BMW F 900 XR test motocykla, trochę jazdy, dużo specyfikacji i pierwsze wrażenia #1
13:10
2
Obsługa ekranu nowe BMW F900XR, ustawienia tryby jazdy, grzane manetki, kontrola trakcji, tryb sport
Obsługa ekranu nowe BMW F900XR, ustawienia tryby jazdy, grzane manetki, kontrola trakcji, tryb sport
06:31
3
2# BMW F 900XR czy F 900 R co wybrać? Druga część recenzji.
2# BMW F 900XR czy F 900 R co wybrać? Druga część recenzji.
20:39

Nowe BMW F 900 XR – prawdziwy „XR” dla klasy średniej.

„XR” oznacza bezkompromisowe połączenie sportowego charakteru i możliwości turystycznych. Po stworzeniu tej rodziny wprowadzając do oferty BMW S 1000 XR, BMW Motorrad rozbudowuje ją teraz o model klasy średniej. Styl i koncepcja pojazdu wyraźnie nawiązują do pokrewieństwa z większym bratem. Większy model jest potężny i nie oszukujmy się raczej dla doświadczonych motocyklistów.

W ofercie BMW brakowało propozycji do mniej doświadczonych kierowców i za mniejsze pieniądze, Yamaha czy Ducati mogą czuć się zagrożeni.

F 900 XR to dowód na łatwe opanowanie najważniejszych cech segmentu Adventure Sport: sportowa dynamika jazdy w połączeniu z wyprostowaną pozycją, ergonomia GS, doskonała przydatność do jazdy na długich dystansach zarówno dla kierowcy jak i pasażera oraz design, który dodaje motocyklowi charakteru.

Technologie

Nowa BMW F 900 XR 2020 korzysta z technologii z wyższej klasy: doświetlanie zakrętów, system bezkluczykowy czy inteligentne wywołanie alarmowe SOS to unikalne funkcje w tym segmencie.

Poza motocyklistami nastawionymi na sportowe osiągi, XR jest również przeznaczony dla nowicjuszy i osób powracających na motocykle po przerwie, ze względu na łatwość prowadzenia, niską minimalną wysokość siedzenia, możliwość jazdy na kategorię A2 i atrakcyjną cenę wersji podstawowej.

Galeria zdjęć BMW F 900 XR

Nowy standard w tym segmencie

Model F 900 XR wyznacza obecnie technologiczne standardy w segmencie motocykli średniej mocy, dzięki wysokiej jakości wyposażeniu standardowemu (łączność, oświetlenie LED w standardzie) oraz szerokiej gamie opcjonalnych dodatków – w niektórych przypadkach unikalnych w tej klasie (m.in. adaptacyjne doświetlanie zakrętów,  system bezkluczykowy (Keyless Ride), Dynamiczne zawieszenie ESA,  tryby jazdy pro , asystent zmiany biegów pro, połączenie ratunkowe SOS, ABS Pro, MSR, DTC, DBC, RDC).

2-cylindrowy rzędowy silnik o zwiększonej pojemności i mocy

F 900 XR zwiększona dynamika jazdy jest zapewniona przez dalszy rozwój 2-cylindrowego silnika rzędowego, wprowadzonego po raz pierwszy w 2018 r. w F 750 GS i F 850 GS, obecnie o mocy 77 kW (105 KM) i jeszcze pełniejszej krzywej momentu obrotowego. Głównym czynnikiem jest tu wzrost pojemności do 895 cm3 (poprzednio 853 cm3).

Dzięki odległości zapłonu wynoszącej 270/450 stopni i nowemu układowi tłumika podpodłogowego, silnik oferuje szczególnie nieco drapieżny dźwięk (jak na nowe normy emisji spalin Euro5).

Oprócz standardowego sprzęgła antyhoppingowego, nowe F 900 XR mogą być po raz pierwszy wyposażone w kontrolę momentu obrotowego oporu silnika (MSR). Zapobiega on ześlizgiwaniu się tylnego koła w wyniku gwałtownego dławienia lub redukcji obrotów, zapewniając tym samym jeszcze większe bezpieczeństwo.

Dwa standardowe tryby jazdy, ASC i ABS.

Nowy F 900 XR oferuje już w standardzie tryby jazdy „Rain” i „Road”. Standardowe wyposażenie zawiera również ABS i automatyczną kontrolę trakcji ASC, która niestety nie jest regulowana (ale można ją wyłączyć).

Dzięki opcjonalnemu pakietowi „Riding Modes Pro” , można jeszcze intensywniej doświadczyć sportowych właściwości nowych F 900 R i F 900 XR. Dostępne są dodatkowe tryby jazdy „Dynamic” i „Dynamic Pro”, dynamiczna kontrola trakcji DTC oraz ABS Pro, a także Dynamic Brake Control (DBC) i nowa kontrola momentu obrotowego oporu silnika (MSR).

Tryby jazdy

W jeździe początkującym pomaga mapowanie silnika. W standardzie mamy dwa tryby Rain i Road. Tryb Rain to dobry wybór dla początkujących motocyklistów których 105 KM może na początku przytłaczać. XR w tym trybie tłumi swoje sportowe zapędy, łagodnieje i nawet flegmatycznie reaguje na gaz. Oczywiście oprócz tego to tak jak nazwa wskazuje również wybór do jazdy po śliskiej nawierzchni.

Tryb Road to podstawowy tryb który udostępnia motocykliście potencjał BMW. Jeśli nie jest ślisko i masz już jako takie obycie z motocyklami to zapewne większość czasu będziesz jeździł właśnie na nim.

Tryby dodatkowo płatne

Tryb Dynamic tu zaczyna się prawdziwa zabawa, motocykl znacząco zyskuje na dynamice, warto dodać, że tryby jazdy w BMW F 900 XR wpływają nie tylko na reakcję na gaz ale również usztywnienie zawieszenia a to wraz z zastosowanym dynamicznym zawieszeniem robi robotę!

Tryb Dynamic+ jak możesz się domyślać podkręca on osiągi bemki jeszcze bardziej. Nie miałem okazji go przetestować dostępna demówka miała tylko Dynamic i powiem wam, że Dynamic warto dokupić jeśli decydujecie się na ten motocykl.

BMW F 900 XR sport
źródło: BMW Motorroad

Poza osobami ze sportowym zacięciem, XR jest również przeznaczony dla nowicjuszy i osób powracających na motocykle ze względu na łatwość prowadzenia, niską minimalną wysokość siedzenia, możliwość jazdy na A2 i atrakcyjną cenę.

Podwozie ze stalową ramą mostu, lekkie zbiorniki z tworzywa sztucznego i elektroniczne zawieszenie Dynamic ESA jako wyposażenie dodatkowe.

Podobnie jak modele GS z serii F, F 900 XR wykorzystują stalową ramę mostu, która integruje silnik jako element nośny i zbiornik paliwa, który jest teraz z powrotem w klasycznej pozycji przed kierowcą.

Lekkie, spawane z tworzywa sztucznego zbiorniki paliwa o pojemności 15,5 litra są pierwszymi na świecie w konstrukcji motocykli. Przykręcana stalowa rama tylna została również opracowana na nowo dla F 900 XR w celu stworzenia wrażenia wizualnie krótkiego i smukłego tyłu motocykla.

Z przodu mamy zawieszenie typu uspide down, a z tyłu mamy dwustronny wahacz z centralną sprężyną. Dzięki systemowi BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), dostępnemu jako opcja i niemal jedynemu w swoim rodzaju w tych segmentach pojazdów, możliwe jest dalsze zwiększenie dynamiki jazdy, a także komfortu podróżowania i wygody dla pasażera.

Tłumienie tylnego amortyzatora jest automatycznie dostosowywane do warunków na drodze w zależności od stanu jazdy i  wykonywanych manewrów.

Zawieszenie sprawdza się znakomicie. Możliwość regulacji elektronicznej zawieszenia sprawia, że wreszcie będziecie ją regulować, a przez to jeździć bardziej komfortowo.

BMW F 900 XR dynamic ESA
źródło: BMW Motorroad

Adaptacyjne światła unikalne w tym segmencie

Jako część opcjonalnego dodatkowego reflektora Pro. Wydajne jednostki oświetleniowe LED w standardzie.

Jeszcze większe bezpieczeństwo oferują światła doświetlające zakręty jako część składowa pakietu Headlight Pro, które jest unikalne w zakresie motocykli klasy średniej i jest dostępne jako opcja. Tutaj kierowca korzysta z lepszego oświetlenia drogi podczas pokonywania zakrętów, co zapewnia jeszcze bezpieczniejszą jazdę nocą. Wszystkie jednostki oświetleniowe w nowych modelach F są standardowo oparte na technologii LED i muszę przyznać, że zarówno wyglądają i świecą znakomicie.

BMW F 900 XR rpm

Doskonale czytelny kolorowy 6,5-calowy ekran TFT w standardzie z funkcją BMW Motorrad Connectivity.

Twórcy BMW Motorrad przykładali dużą wagę do optymalnej czytelności zestawu wskaźników – nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Ponadto różnorodność informacji, jakość wyświetlacza i łatwość obsługi są niezrównane. Dodatkowe ekrany główne są dostępne w połączeniu z opcjonalnymi trybami jazdy Pro.

BMW Motorrad Connectivity to genialny system, który został znacznie poprawiony, oferuje możliwość rozmowy przez telefon, słuchania muzyki lub nawigacji podczas jazdy. A w połączeniu z aplikacją BMW Motorroad Connected daje niespotykane możliwości zapisywania pokonanych tras i ich analizy.

Znam ten system już od lat i testując go z BMW 750GS  w 2018 r byłem mocno rozczarowany, połączenie z telefonem działało jak chciało i cała funkcja connectivity była nią tylko z nazwy. Na szczęście przez dwa lata BMW zrobiło kawał dobrej roboty. Wszystko działa tak jak trzeba, ekran jest wg mnie najlepszym dostępnym na rynku a pierścień nawigacyjny jest intuicyjny i bez problemu umożliwia obsługę wszystkich funkcji.

Szczególnie polecam wam sprawdzić tryb sport w którym możecie analizować przechylenie motocykla w zakrętach. Co więcej to wszystko wraz zapisem całej trasy możecie wygodnie prześledzić w domu na waszym smartfonie.

Nie tylko pięknie zaprojektowane ale i  funkcjonalne nadwozie

BMW F 900 XR oferuje imponująco aktywną, a jednocześnie relaksującą pozycję do jazdy turystycznej i podróżowania. Przednia owiewka z regulowaną przednią szybą łączy w sobie sportowy wygląd z solidną ochroną kierowcy.

Różne niskie i wysokie fotele oraz opcjonalna funkcja opuszczania umożliwiają indywidualne dopasowanie do różnych wysokości ciała.

Trzy warianty kolorystyczne, każdy z nich zapewnia niepowtarzalne poczucie charakteru.

Trzy dynamiczne warianty kolorystyczne i stylowe dla nowych F 900 R i F 900 XR zapewniają niepowtarzalną charakterystykę.

Nowa F 900 R jest dostępna w kolorach:

  • Blackstorm metallic,
  • San Marino Blue metallic
  • Silver metallic
  • Racing Red
  • Galvanic Gold metallic

Ile kosztuje BMW F 900 XR?

BMW F900XR w wersji podstawowej kosztuje 50 900 zł.

Pozostałe testy motocykli

Tydzień z Aprilia Shiver 900 zapraszam na recenzję motocykla
Harley Davidson Low Rider S
BMW F 900 XR – nowy król sportowej turystyki?
Indian Scout recenzja – motocykl idealny do miasta i okolic
Nowa Honda Afryka Twin Adventure Sport CRF1100L

1 komentarz

  1. A już myślałem że mój tyłek się wydelikacił po 150 km marzę żeby już z niego zejść. Mam obniżoną kanapę. To chyba jedyna wada no może jeszcze zbiornik paliwa mógł być większy. Jazda non stop na dynamic i spalanie 5.5 litra do 6 l. Mam ciężką rękę. Po za tym same zalety. Zakręty bajka do tego jest stworzony. Mój maks pochylenia 36 stopni i nie mam zakrętów gdzie zejdę niżej. Może w Bieszczadach by się udało Wawa i okolice nawet ślimaki na węzłach nie pozwalają się niżej pochylić. Podsumowując genialny motocykl w zeszłym sezonie dosiadalem GS850 ze względu na jazdę głównie w terenie, ale XR900 gdyby nie kanapa byłby ideałem. XR1000 do mnie nie przemawia jeździłem tydzień spalanie poniżej 10l nie schodziło a frajda z jazdy XR900 podobna.


Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *