Honda NC750X DCT

Zapraszam na wrażenia z jazdy i kilka danych ze specyfikacji dotyczących motocykla Honda NC750X DCT. Jest to najtańsza propozycja w ofercie Hondy do moto turystyki. Co oferuje i czy warta jest swojej ceny o tym poniżej.

Motocykl ten dostałem z Hondy AutoWitolin w Boże Ciało, a dokładniej dzień wcześniej, kiedy zaczynał się długi weekend. Możecie sobie wyobrazić jak wygląda przejezdność po Warszawskich ulicach w taki dzień. Mimo to dałem radę sprawnie i bez problemów manewrując po zakorkowanej Wisłostradzie.(mimo 230 kg jakie posiada wersja z automatyczną skrzynią DCT). Dla porównania model który służy do nauki i egzaminowania przyszłych kierowców Yamaha MT-07 waży ok 180 kg – różnica 50 kg powinna być kolosalna a wcale tego tak nie odczułem. Wersja DCT – automatyczna skrzynia biegów to duże ułatwienie dla początkujących kierowców, pamiętam początki z prawem jazdy kategorii B, ogarnięcie szybko zmieniającego się krajobrazu, znaki, kierunkowskazy, biegi… Tu przynajmniej na biegi nie musicie zwracać uwagi. Słyszymy i czujemy tylko delikatne kliknięcia i już mamy zmieniony bieg. Bez najmniejszego szarpnięcia. Automat to nie ma sprzęgła, lewa ręka zostaje uwolniona, podobnie jak stopa. Tryb Drive włączamy pod prawym przyciskiem. Możliwe jest też ustawienie wersji manualnej – wtedy zmiana biegów odbywa się przyciskami znajdującymi się pod lewą ręką. Odnośnie przycisków uwagę zwraca jakość ich wykonania, użyte materiały są pierwszorzędnej jakości wszystko idealnie dopasowane i tam gdzie być powinno.
nc750x hamulec ręczny
Hamulec ręczny Honda NC 750X DCT
Honda NC750X DCT - zmiana biegów
Zmiana biegów Honda NC 750X DCT

Przyciski. Jeżeli będziecie mieli okazję je porównać do innych marek zwróćcie uwagę na jakość ich wykonania, użyte plastiki są świetnej jakości, ergonomicznie ułożone, mi nie zdarzały się pomyłki w obsłudze.

Jest to drugi motocykl, którym mam okazję jeździć w życiu (pierwszy to egzaminacyjna Yamaha MT-07, no nie licząc 125 i 250). Jak się czujecie przesiadając na Hondę NC750X od pierwszej chwili czuć i widać różnicę. Motocykl jest bardziej obudowany (w końcu to nie naked), wyższy, cięższy (230 kg) pozycja jest wygodna, podnóżki we właściwym miejscu kierownica nie za szeroka za to wyżej co w korkach się przydaje bo przy większości samochodów osobowych mijacie lusterka pod nią. Przy moich 190 centymetrach i turystycznych zamiarach Moto Trips jest to wybór zdecydowanie na plus.

Wybrane elementy ze specyfikacji

Może w tym momencie warto wspomnieć o specyfikacji tego modelu.

  • Pojemność 745 cm3,
  • 2 cylindry,
  • Wysokość siedzenia 830 mm,
  • Prześwit 165 mm,
  • Waga 230 kg,
  • 54,8 KM (40,3 kW) przy 6250 obr/min,
  • Maks. Moment obrotowy (Nm) 68 Nm przy 4750 obr/min,
  • Stalowa rama.

Nowy model NC750X w wersji DCT to koszt 38 200 zł brutto – dużo zważywszy, że dostajemy goły motocykl (nie licząc automatycznej skrzyni).

Decydując się warto by domówić do wersji podstawowej kilka elementów.

Warto dokupić*
Handbary
691,41 zł
Gmole
668,32 zł
Gniazdo zasilania
418 zł + 200 zł montaż
Zestaw kufra centralnego (wodoszczelny z oparciem dla pasażera, może pomieścić 2 kaski)
1458,93 zł
SUMA
3436,66 zł

*Akcesoria wycenione przez dealera Hondy.

Gdybyście się zastanawiali nad przedłużeniem gwarancji ceny kształtują się tak:

  • 1 rok – 854 brutto,
  • 2 lata 1280 brutto,
  • 3 lata 1640 brutto.

Czas na jazdę testową sprawdźcie jak się nią jeździ

Oprócz jazdy po czarnym wybrałem się też spory kawałek poza Warszawę, a dokładniej jakieś 70 km na północ, pogoda jak widać na filmie dopisała.

Jeśli macie jakieś pytania zostawcie je w komentarzach chętnie podzielę się z wami swoim doświadczeniem z jazdy tym modelem. Zapraszam też do chłopaków z Hondy AutoWitolin bardzo pomocni przy kalkulacjach i doborze wyposażenia.

Aktualizacja

Po pierwszym sezonie testów zdecydowałem się na zakup właśnie Hondy NC750X w DCT i teraz uwaga, uwaga nie zgadniecie ile mnie kosztowałą… Koniec października, a początek wyprzedaży… 

31 200 zł brutto, a więc równo 7 000 zł taniej, warto było poczekać, o eksploatacji i o tym jak Honda NC750X DCT sprawdza siędo moto turystyki będzie w osobnych artykułach.

Sprawdź również:

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment