\n

Światła

\n

Może nie do końca związane z tym jak motocykl sprawdza się w trasie ale przy okazji powyższego zdjęcia warto wspomnieć.

\n

Mamy tu  pełne oświetlenie LED, bez żadnych dopłat – tak tu uwaga do wcześniej testowanego BMW F750GS, można zrobić motocykl za niecałe 30 tysięcy z ledami.

\n

Świecą bardzo dobrze, super oświetlają drogę samo wykonanie też jest na najwyższym poziomie. Bardzo podobają mi się kierunkowskazy, wąskie ostro ścięte, które widocznie są inspirowane tymi z Hondy Africa Twin i mam nadzieję nowy NC750X też takie dostanie.

\n

\"\"
\"\"/

\n

System sygnalizacji awaryjnego hamowania

\n

System sygnalizacji awaryjnego hamowania w modelu CB500X pomaga zapewnić bezpieczeństwo kierowcy w sytuacji, gdy konieczne jest nagłe użycie hamulców. System wykrywa nagłe hamowanie i automatycznie włącza przednie i tylne światła awaryjne, ostrzegając inne pojazdy znajdujące się w pobliżu.

\n

Próbowałem go odpalić poprzez gwałtowne i dosyć mocne przynajmniej wg mnie hamowanie ale nie udało mi się. Widać boję się jednak odpowiednio mocno pociągnąć za dźwignię hamulca. \"😅\" Także wierzę na słowo, że system jest i w razie potrzeby zadziała.

\n

Kanapa – czy na Hondzie CB500X z 2019 r. jest wygodnie?

\n

Jeżeli chodzi o siedzenie mamy je na tej samej wysokości co w NC750X – 830 mm.

\n

Czy jest wygodnie? Pozycja jest zbliżona, siedzimy wyprostowani, bo kierownica jest wysoko, a to za sprawą tych wsporników na których jest zamontowana.

\n

Kąt ugięcia kolan jest przyjemny pod tym względem nie ma się do czego przyczepić. Natomiast tu już w zależności od gustu kąt rozwarcia nóg jest mniejszy niż w NCku, naprawdę przesiadając się z jednego motocykla na drugi czuć wyraźnie różnice w masie. Motocykl jest po prostu węższy, lżejszy.

\n

Na początku jak na nim usiadłem wydawało mi się, że jest miększsza ale po 2-3 godzinach jazdy tyłek również zaczyna boleć. Akurat tyle na ile pozwoli zbiornik paliwa, żeby rozprostować kości. (Pełna specyfikacja Hondy CB 500 X) Nie tak jak w NCku ze względu na inny kształt kanapy ale do najwygodniejszych to ona nie należy. Dramatu jakiegoś nie ma bo nie jest to całkiem twarda deska.

\n

Zobaczcie fotkę jak by to wyglądało gdybyście jechali z pasażerem moje postury, nie ma co ukrywać motocykl do jazdy z plecakiem wg mnie się nie nadaje.

\n

\"Miejsce

\n"}}
Honda CB500X 2019r

Recenzja Hondy CB500X z 2019 r

Mamy tym razem Hondę CB500X z 2019 r. Test trwał 7 dni także dosyć kompleksowo miałem okazję go sprawdzić. Czy to jest rzeczywiście motocykl typu Adventure tak jak jest on zaszeregowany na stronie Hondy? Czy raczej motocykl miejski z 19 calowym kołem z przodu? Odpowiedź poniżej!

Jak CB500X sprawdza się w trasie

Wybrałem się tradycyjnie już trasą S8 w stronę Białegostoku by za chwilę za Wołominem skręcić w stronę Stanisławowa. Następnie powrót do Warszawy.
Takie małe kółko plus trochę na miejscu w sumie ok 200 km, które pozwoliło sprawdzić jak wygodny jest ten motocykl zarówno na trasie szybkiego ruchu, wioskach jak i lekkim terenie.

Osłona przed wiatrem

Osłona od wiatru jest według mnie bardzo dobra, szyba jest odczuwalnie wyższa i lepiej tłumi podmuchy powietrza niż w NC750X porównałbym ją raczej do tej, którą macie w Hondzie Africa Twin. Spójrzcie  sami, przypomnę, że mam 190 cm.

Szyba Honda CB500X 2019r

Światła

Może nie do końca związane z tym jak motocykl sprawdza się w trasie ale przy okazji powyższego zdjęcia warto wspomnieć.

Mamy tu  pełne oświetlenie LED, bez żadnych dopłat – tak tu uwaga do wcześniej testowanego BMW F750GS, można zrobić motocykl za niecałe 30 tysięcy z ledami.

Świecą bardzo dobrze, super oświetlają drogę samo wykonanie też jest na najwyższym poziomie. Bardzo podobają mi się kierunkowskazy, wąskie ostro ścięte, które widocznie są inspirowane tymi z Hondy Africa Twin i mam nadzieję nowy NC750X też takie dostanie.

System sygnalizacji awaryjnego hamowania

System sygnalizacji awaryjnego hamowania w modelu CB500X pomaga zapewnić bezpieczeństwo kierowcy w sytuacji, gdy konieczne jest nagłe użycie hamulców. System wykrywa nagłe hamowanie i automatycznie włącza przednie i tylne światła awaryjne, ostrzegając inne pojazdy znajdujące się w pobliżu.

Próbowałem go odpalić poprzez gwałtowne i dosyć mocne przynajmniej wg mnie hamowanie ale nie udało mi się. Widać boję się jednak odpowiednio mocno pociągnąć za dźwignię hamulca. 😅 Także wierzę na słowo, że system jest i w razie potrzeby zadziała.

Kanapa – czy na Hondzie CB500X z 2019 r. jest wygodnie?

Jeżeli chodzi o siedzenie mamy je na tej samej wysokości co w NC750X – 830 mm.

Czy jest wygodnie? Pozycja jest zbliżona, siedzimy wyprostowani, bo kierownica jest wysoko, a to za sprawą tych wsporników na których jest zamontowana.

Kąt ugięcia kolan jest przyjemny pod tym względem nie ma się do czego przyczepić. Natomiast tu już w zależności od gustu kąt rozwarcia nóg jest mniejszy niż w NCku, naprawdę przesiadając się z jednego motocykla na drugi czuć wyraźnie różnice w masie. Motocykl jest po prostu węższy, lżejszy.

Na początku jak na nim usiadłem wydawało mi się, że jest miększsza ale po 2-3 godzinach jazdy tyłek również zaczyna boleć. Akurat tyle na ile pozwoli zbiornik paliwa, żeby rozprostować kości. (Pełna specyfikacja Hondy CB 500 X) Nie tak jak w NCku ze względu na inny kształt kanapy ale do najwygodniejszych to ona nie należy. Dramatu jakiegoś nie ma bo nie jest to całkiem twarda deska.

Zobaczcie fotkę jak by to wyglądało gdybyście jechali z pasażerem moje postury, nie ma co ukrywać motocykl do jazdy z plecakiem wg mnie się nie nadaje.

Miejsce dla pasażera CB500X

To jak jest z tą trasą?

Powyżej 130km/ zaczyna się robić nerwowo. Nie czułem się pewnie, boczne podmuchy wyraźnie dają się we znaki, tu wygrywa NC750X, tamta konstrukcja jest stabilniejsza jak dla mnie. Motocykl ma niską masę i jest wąski, pozycja wysoka.

Mocy też nie mamy jakoś w nadmiarze. Ale do tych 130 jest na prawdę w porządku. Nie miałem okazji co prawdy sprawdzić go załadowanego chociażby kufrem centralnym ale podejrzewam będzie dla 1 osoby na kilkudniowy wyjazd jak najbardziej komfortowo.

Offroad

Co działa na korzyść tego motocykla to fakt, że zatankowany do pełna waży ok 200 kg! Porównajmy  go w takim razie do NC750X prawie 20 kg więcej, a w przypadku skrzyni DCT 30 kg więcej. Podobnie na korzyść 500 działa prześwit 180mm, gdzie w NCku mamy tylko 165mm. Jest lepiej ale i tak bardzo daleko do Afriki Twin gdzie przypomnę prześwit mieliśmy na poziomie 250mm.

Co podaje producent na temat Hondy CB500X, mamy tu stalową ramę kratownicową, w której zoptymalizowano sztywność, co poprawia wyczucie podczas prowadzenia. I rzeczywiście prowadzi się go rewelacyjnie, mamy pełną kontrolę nad tym co się dzieje z tą maszyną. Pewnie pomaga w tym kilka elementów, ta wspomniana już rama, niska masa i 19 calowe koło z przodu. Całość robi na prawdę dobrą robotę.

Do skrzyni biegów absolutnie nie można się przyczepić, wręcz przeciwnie biegi chodzą bardzo gładko to wzór dla konkurencji, gdyby nie bezpieczeństwo można by jeździć nią w trampkach, tak lekko działa wajcha zmiany biegów. Mamy też sprzęgło antyhoppingowe co pomoże opanować motocykl podczas zmiany biegów i zbyt wysokich obrotów.

A dodatkowo silnik znajduje się w pobliżu punktu osi wahacza, co też usprawnia prowadzenie motocykla.

Wielokrotnie w terenie, który możecie zobaczyć na filmie: „Honda CB500X z 2019r test trwał 7 dni, jaka jest moja opinia, czy warto i dla kogo to dobry wybór?” jechałem na granicy gleby i myślę dzięki tym właśnie elementom udało mi się jej uniknąć.

Hamulce w Hondzie CB 500 X 2019

Są delikatnie mniejsze niż w modelu NC750X z przodu również mamy pojedyńczą tarczę typu wave z 2 tłoczkowym zaciskiem, natomiast wielkość 310mm a nie 320 jak w Ncku

Z tyłu wymiary są takie same 240 mm natomiast mamy jedno tłoczkowy zacisk zamiast dwóch.

W standardzie otrzymujecie 2 kanałowy ABS. Którego niestety nie da się wyłączyć, co przydałoby się jeśli chcemy zjechać z asfaltu i trochę pobawić się na szutrach.

Kontrola trakcji

Widać tu cięcie kosztów, motocykl nie jest pozycją z górnej półki i tej kontroli zabrakło, mi to nie przeszkadzało, może ze względu na niewielką moc Hondy CB500X montowanie kontroli trakcji to byłaby już przesada? Tak strzelam dajcie znać co myślicie w komentarzu!

Zawieszenie

Długi, teleskopowy widelec o średnicy 41 mm ma regulację wstępnego napięcia sprężyny, podobnie jak tylny amortyzator z systemem Pro-Link. Tu z kolei nie wiem co powiedzieć wcześniej wspomniałem o braku kontroli trakcji i miałoby to wynikać z niższej ceny lub mocy motocykla.

Co jednak z regulacją zawieszenia? Mój NC750X nie ma możliwości tej regulacji z przodu. A tu zarówno ten model, jak i kolejny który będę testował CBR500R ma.

Nowa jakość w Hondzie? Spodziewam się, że kolejna odsłona Hondy NC750X również dostanie przednie zawieszenie regulowane, miłoby było gdyby wcisnęli jeszcze uspide down.

Wracając do zawieszenia działa wg mnie bardzo dobrze, świetnie jeździ się nim w lekkim terenie po tych kocich łbach które mogliście widzieć na początku filmu. Natomiast tył powiem wam przy lekkich hopkach stara się was katapultować.

Tu warto dodać coś o kanapie o czym wcześniej nie powiedziałem pod nią znajdziecie akumulator i na kluczyk możecie ją zdjąć, natomiast nie da się jej tak przyczepić, żeby właśnie przy mocniejszym hamowaniu czy jakiejś nierówności terenu nie kliknęło coś w niej.

Próbowałem na kilka sposobów i za każdym razem coś strzyka w tym siedzeniu kiedy przesuwacie się do przodu.

Centralizacja masy – która oznacza, że cięższe elementy motocykla są umieszczone jak najbliżej jego środkowej części – ułatwia sterowanie i obsługę. Model CB500X zaprojektowano zgodnie z tą koncepcją. Jego silnik znajduje się niedaleko punktu osi wahacza.

500cm3
cb500x
honda