Harley Davidson Low Rider S

Poznaj Harley Davidson Low Rider S - ikonę stylu i mocy w świecie motocykli. Idealny dla pasjonatów chcących łączyć komfort z niepowtarzalnym designem i wydajnością.
Poznaj Harley Davidson Low Rider S - ikonę stylu i mocy w świecie motocykli. Idealny dla pasjonatów chcących łączyć komfort z niepowtarzalnym designem i wydajnością.
1569 ocen

Harley Davidson stanął wobec trudnego wyzwania ponieważ jego główną konkurencją przestali być inni producenci motocykli, a stali się użytkownicy smartfonów, smartwatchy, czy konsoli do gier. Męski świat z jakim kojarzy się ta marka powoli odchodzi w zapomnienie. Chociaż ostatni trend do hodowania przez mężczyzn brody mógłby odrobine wydłużyć „agonię”. Gdyby nie były to starannie wypucowane brody z salonów kosmetycznych…a

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

Harley Davidson Low Rider S: odwaga w zmieniającym się świecie motoryzacji

Świat się zmienia ale Harley Davidson nie pozostaje obojętny wobec tych zmian. Jedną z odpowiedzi na „nowe” jest nowy bad boy w stajni. Zapraszam na test pierwszego na naszych łamach motocykla marki Harley Davidson, proszę państwa przed wami recenzja Harley Davidson Low Rider S.

Harley zdawał się nie zauważać drogi ku swojemu upadkowi, tymczasem akcje firmy kwartał za kwartałem, za kwartałem spadały. W tym roku zrezygnował z pełniena swojej funkcji dotychczasowy prezes Matt Levatich, z firmą związany był od 1994 roku. Przed odejściem zdefiniował nowy plan ratunkowy o nazwie Więcej dróg do Harley Davidsona.

Plan zakłada wypuszczenie aż stu nowych motocykli w ciągu najbliższych 10 lat. (Oj coś czuje pracy nam w najbliższych latach nie ubędzie). Kontynuować go będzie Jochen Zeitz, który przejął dowodzenie nad marką. Trudno wyobrazić sobie trudniejszy czas, pandemia i zamknięcie w domach nie sprzyja zakupom motocykli. Ale to temat na inny artykuł, przejdźmy do recenzji Harley Davidson Low Rider S.

Nie tylko Low Rider S

Zauważmy, że zmiany pojawiły się już wcześniej, mogliśmy już zauważyć motocykl elektryczny HD Livewire, ciężkie enduro – Panamerica, zaczynamy od legendy, powiem wam, że po przejechaniu kilkuset kilometrów jestem dobrej myśli, bo ten ciężki krążownik prowadzi się genialnie!

Cofnijmy się trochę w czasie. Pierwszy HD Low Rider S pojawił się w 1977 roku i trwał nieprzerwanie na rynku do 2018. Marka zaproponowała fanom modelu dwu letnie wakacje i wróciła w 2020 r w jakże ładnej odsłonie. Motocykli Harley Davidson nie trzeba nikomy przedstawiać, każdy mały chłopiec o nich marzy. Zapraszam na test pierwszego w historii naszego portalu Harleya, przed wami odświeżony Low Rider S.

hamulec nożny w HD Low Rider S

Łatka Harleya – hamuje i skręca

Uwaga motocykl naprawdę skręca i hamuje, patrząc na niego odchodzimy od chromów i skórzanych frędzli. Zapomnijcie o panach po 50tce z brzuszkiem.

Opony i felgi

Czerń w połączeniu z brązowymi aluminiowymi felgami naprawdę robi robotę. Widać marketing wziął sobie do serca stereotypy i Harley Davidson postanowił powalczyć o nową klientelę.

Wymiary i dane techniczne znajdziecie w katalogu motocykli.

Zawieszenie w Low Rider S z 2020 r

Motocykl waży 308 kg z płynami, czyli największy potworek jaki miałem okazję testować. Mimo to nieźle hamuje. Co można powiedzieć o układzie hamulcowym dwie tarcze z przodu to coś czego brakowało wcześniej testowanemu Indian Scout. Hamulce naprawdę dają radę, ale tylko dzięki dobrze wykonanym przednim. Tylny hamulec praktycznie nie hamuje, także przyda wam się jedynie powoli dotaczając się pod światłami.

Kąt wyprzedzania główki ramy został zmniejszony do 28 stopni i to naprawdę czuć. Mimo swojej masy i wymiarów prowadzi się go genialnie. Nie wymaga to najmniejszego wysiłku lekko pchniecie kierownicę i Harley Davidson Low Rider S składa się w zakręty jak naked. Jestem pod wielkim wrażeniem właściwości jezdnych tej maszyny.

Sprawdźcie też test motocykla Harley Davidson Low Rider S na placu manewrowym.

Czarny Low Rider S - plus 10 do stylu

Opinia o Harley Low Rider S? Jest perfekcyjnie wykończony, jedyny słuszny kolor to czarny. Pasuje idealnie do odlewanych z aluminium ciemno-brązowych felg. Jak już jesteśmy przy kołach, to z przodu mamy duże 19 calowe koło, z tyłu natomiast 16 cali. A ten drugi kolor to Barracuda Silver ale naprawdę nie kupujcie w tym kolorze.

Mała owiewka w kolorze jakże by innym niż czarny nie chroni przed wiatrem ale stylu jej nie brakuje.

Komfort, czy zawieszenie Harleya daje radę?

Nie musicie być pokaźnego wzrostu, chociaż przydadzą się długie ręce.

Siedzenie mamy na wysokości 690 mm i pozycja za kierownicą jest jak nigdzie indziej. Motocykle sportowe charakteryzują się tym, że nogi mamy daleko pod tyłkiem. Duże choppery (i mały Indian Scout) nogi wyciągnięte daleko w przód. Harley Davidson Low Rider S to złoty środek. Nogi macie nieco z przodu ale nie są maksymalnie wyciągnięte, siedzi się zatem wygodnie i nie ma mowy o tym, żeby was nogi bolały. Gorzej z tyłkiem, kanapa jest wygodna ale zawieszenie jest twarde, są tego plusy i minusy, po dłuższej jeździe przy moim wzroście (190 cm) siedziałem wyprostowany, nie pochylony do przodu więc wszystkie nierówności dostajecie prosto w kręgosłup.

Plus takiego zawieszenia to wspominane dobre prowadzenie wchodzenie i wychodzenie z zakrętów.

Z tyłu mamy pojedynczy amortyzator typu monoshock, z przodu upsided own z amortyzatorami o średnicy 43 mm. Silnik 114 cali

Kierownica wysoko

Ale od razu zaznaczę nie jest tak jakbyście wieszali firanki. Jest naprawdę ok. Kierownicę umieszczono na wspornikach, jak podaje producent ich wysokość wynosi 4 cale, czyli ok 10 centymetrów.

Zegary zupełnie nie widoczne

Prędkościomierz i obrotomierz są umieszczone centralnie przed wami, na zbiorniku paliwa i choć wyglądają obłędnie są kompletnie niewidoczne w trakcie jazdy. W zasadzie to nie ma z tym dramatu i tak interesuje nas tylko wskaźnik paliwa.

Ciekawostka odnośnie włączników kierunkowskazów macie lewy pod lewą ręką, a prawy pod prawą. Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem. Z takich nowocześniejszych elementów kierunki samoistnie odpuszczają, także nie musicie zaprzątać tym sobie głowy. Działa to całkiem sprawnie.

Natomiast i tak weryfikowałem czy rzeczywiście się nie świecą, kwestia przyzwyczajenia i tutaj przydałoby się, żeby lampki od kierunków wyciągnać wyżej gdzieś przy kierownicy, bo niestety, żeby sprawdzić czy się wyłączyły musicie spojrzeć w dół na zegary i przestajecie patrzeć na drogę…

wydech Low Rider S

Osiągi 114 cali czyli 1800 cm3

A co do paliwa, Harley podaje, że spali on wam 5,6l/100km i od razu mówię, że nie jest to realny wynik. Powiedzieć o modelu Low Rider, że dysponuje mocnym silnikiem to nic nie powiedzieć. Silnik milwaukee eight ma 114 cali, czyli na nasze 1868 cm3. Odkręcenie manetki do którego zachęca Low Rider S powoduje wir w baku i na stację będziecie musieli zaglądać często.

Sprzęgło działa lekko biegi wchodzą precyzyjnie również luz jest łatwo znaleźć. Co do biegów warto dodać charakterystyczny dźwięk, zapięcie biegu to w Harley’u niczym wystrzał z karabinu.

A z pod świateł raczej ruszycie pierwsi, chociaż motocykl nie jest stworzony do wyścigów mamy tu potężny moment obrotowy 155 Nm także trzeba nie lada szlifierki, żeby wam odeszła spod świateł.

Jeszcze jedno zdanie odnośnie silnika. Te wibracje… Ciężko to opisać musicie spróbować, banan na twarzy murowany! Szybko się do nich przyzwyczajacie i znowu to uczucie, że żyjecie, to jest właśnie duch motocyklizmu (nadal nie wiem czy jest takie słowo) Jechać, odczuwać przyjemność, cieszyć się chwilą i dniem, to wszystko otrzymujecie gratis decydując się na zakup Harley Davidson Low Rider S.

Jeden mały minus to wydech, niestety ale normy emisji spalin są bezlitosne i nowy Low Rider S ze stokowym wydechem brzmi jak czajnik, to świszczenie nie jest przyjemne dla ucha niezależnie od obrotów na których pracuje silnik.

Low Rider S widok z zza kierownicy

Sprawdź też nasze testy motocykli

Honda ST 1300 na tle malowniczej drogi

Honda ST 1300: Dlaczego warto zainteresować się tym turystycznym motocyklem?

Benelli TRK702x - motocykl do budżetowej turystyki we włoskim stylu

Benelli TRK702x - budżetowa turystyka we włoskim stylu. Dokładny test motocykla, wady i zalety nowości od Benelli.

BMW G310R - idealny motocykl dla początkujących?

BMW G310R: Czy to najlepszy wybór dla początkujących motocyklistów?

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

Motocykl WSK 125 widok z boku

WSK 125 – motocykl z długą historią

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

BMW S1000 XR

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Cagiva Mito 125 - mały motocykl z wielkim charakterem

Cagiva Mito 125: Mały motocykl z wielkim charakterem – recenzja i opinie

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Harley Davidson Street Bob 114

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja widok z boku

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero ikona wśród motocykli turystycznych

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Harley Davidson LiveWire widok z boku

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo

GSX-S750

Suzuki GSXS 750 recenzja miejskiego wojownika z Japonii

Poznaj Harley Davidson Low Rider S - ikonę stylu i mocy w świecie motocykli. Idealny dla pasjonatów chcących łączyć komfort z niepowtarzalnym designem i wydajnością.

Harley Davidson Low Rider S

Afryka twin Atas 2022 r

Nowa Honda Afryka Twin Adventure Sport (ATAS) CRF1100L DCT - 2020 r