fbpx Skip to content

Suzuki GSXS 750 recenzja miejskiego wojownika z Japonii

Średnia ocena:

Kliknij aby ocenić
[Ilość ocen: 2 Średnia: 4]
W lipcu, dzięki uprzejmości Suzuki Polska, mieliśmy okazję testować nakeda – GSX-S750. Nie jest to nowy model, ale wciąż dość egzotyczny widok na polskich drogach. Może dlatego, że w swojej klasie ma wielu konkurentów, ale czy to skazuje go na porażkę? GSX-S750 może okazać się całkiem dobrym wyborem na pierwszy motocykl dla posiadacza kat. A.

Miejski wojownik z Japonii

W lipcu, dzięki uprzejmości Suzuki Polska, mieliśmy okazję testować nakeda – GSX-S750. Nie jest to nowy model, ale wciąż dość egzotyczny widok na polskich drogach. Może dlatego, że w swojej klasie ma wielu konkurentów, ale czy to skazuje go na porażkę? GSX-S750 może okazać się całkiem dobrym wyborem na pierwszy motocykl dla posiadacza kat. A.

Silnik

Suzuki zastosowało w GSX-S750 czterosuwowy, 4 cylindrowy silnik o pojemności 749cm3. Osiągi przedstawiają się imponująco, gdyż wg producenta generuje on moc 114KM przy 10500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 81Nm przy 9000 obr./min. Patrząc więc na osiągi silnika, wydaje nam się że to niezły potworek. Dodajmy, że waży 213 kg (ze wszystkimi płynami) więc gwarantuje nam niezapomniane wrażenia z jazdy, zarówno przy przyspieszeniu i wkręcaniu się na wyższe prędkości, aż do maksymalnej ponad 280 km/h (wg producenta).

Producent chwali się też, że silnik wyposażono w system wspomagający jazdę na niskich obrotach, jednak podczas jazdy nie zauważyliśmy jego skutecznego działania, gdyż kilkukrotnie podczas ruszania silnik zgasł. Skrzynia biegów działa precyzyjnie, jest świetnie zestopniowana, ma krótkie skoki dźwigni zmiany biegów, a jedyne czego może brakować to quickshifter, ale to nie ta półka cenowa. Test motocykla pokazał, że daje on niesamowitą frajdę z jazdy.

Wygląd

GSX-S750 jest typowym nakedem o dość agresywnym, sportowym wyglądzie. Testowany egzemplarz nie miał żadnych dodatków, chociażby wyższej owiewki, dlatego też może takie pierwsze wrażenie dotyczące wyglądu. Z przodu od razu rzucają się w oczy dwie duże tarcze hamulcowe typu Wave o średnicy 310 mm, wraz z czterotłoczkowymi zaciskami Nissin i seryjnym ABSem, dbające żeby motocykl doskonale hamował, zaś z tyłu zastosowano pojedynczą tarczę o średnicy 240 mm i jednotłoczkowy zacisk pływający.

Lampa przednia jest niestety w technologii klasycznej, z żarówką H7, przez co nie można powiedzieć, ze zapewnia dobre oświetlenie drogi przed motocyklem, szczególnie po zmroku. Tylne zawieszenie jest wyposażone w regulację napięcia sprężyny, dzięki której możliwe jest dopasowanie jego pracy do stylu jazdy.

Pozycja

Wysokość kanapy wynosi 820mm i jest odpowiednia dla raczej wyższych osób. Podczas jazd testowych nie mieliśmy problemów z pewnym podparciem na postoju. Natomiast podnóżki są zamontowane w taki sposób, że w czasie jazdy mieliśmy wrażenie zbyt dużego ugięcia nogi w kolanie i stopy, tak jakby były przystosowane dla osób niższych, o krótszych nogach.

Kierownica dobrze leży w dłoniach, jednak jej zamontowanie wymusza lekkie pochylenie ciała do przodu przez co ręce wydają się być mocniej wyprostowane w łokciach niż na turystyku, a plecy trochę pochylone. Taka pozycja zbliża nas do motocykli sportowych, może dlatego że Suzuki czerpało wiele właśnie z klasy 1000, ale nie powoduje uczucia dyskomfortu, nawet po dłuższym odcinku.

Prowadzenie Suzuki GSXS 750

Motocykl jest bardzo zwinny i zwrotny. Dzięki oferowanej mocy nie ma problemu z dynamicznym ruszeniem i oddaleniem się np. spod świateł. Waga 213kg pozwala na bezpieczne i pewne wykonywanie manewrów, ale też sprawia że GSX-S750 prowadzi się stabilnie i intuicyjnie.

Przeciskanie się w korku między samochodami nie sprawia wielu trudności, gdyż szerokość kierownicy to 785mm, więc można spokojnie zmieścić się pomiędzy lusterkami osobówek.

Nie można zapomnieć o 3 stopniowej zaawansowanej kontroli trakcji, która monitoruje ustawienie manetki gazu i prędkość. Już na pierwszym poziomie sprawuje się doskonale, zapobiegając uślizgowi tylnego koła. Natomiast trzeci poziom poradzi sobie nawet z dużą ilością piasku, dzięki czemu kierowca GSXa czuje się bardzo pewnie. O jego działaniu przypomina tylko świecąca się kontrolka, ponieważ sam rozłacza kontrolę trakcji gdy koło odzyska przyczepność.

Nasza opinia o motocyklu przynajmniej jeśli chodzi o kontrolę trakcji jest taka, że najwyższy poziom uruchamiał się niestety zbyt szybko nawet na asfalcie podczas dynamicznego ruszania. Na szczęście jak to zostało wspomniane są trzy poziomy, każdy znajdzie coś dla swojego doświadczenia i umiejętności.

Zbiornik paliwa nie ma może imponującej pojemności, gdyż jest to zaledwie 16l, jednak wg producenta pozawala na ok 300km zasięgu, co sprawdzi się w jeździe miejskiej i w trasie.

Podsumowanie

Naked Suzuki jest wygodnym i fajnym motocyklem do miasta i na krótsze wypady. Dzięki dość wyprostowanej pozycji za kierownicą, nie męczą się nasze plecy i ramiona, jednak może to nie dotyczyć osób bardzo niskich oraz bardzo wysokich.

Taki motocykl w sam raz dla średniaków 170-180cm wzrostu. Manewry miejskie, korki, zakręty, wszystko to GSX-S750 pokonuje sprawnie i lekko. Wyświetlacz jest czytelny i pokazuje to co najważniejsze – aktualny bieg, obroty i prędkość.

Bardzo pozytywnie zaskoczyło nas zawieszenie, które nawet na wyboistej drodze tzw. kocich łbach, spisuje się doskonale i fajnie wybiera nierówności. Suzuki GSX-S750 możemy śmiało polecić jako pierwszy, albo jeden z pierwszych motocykli na początek motocyklowej przygody. Jesteśmy przekonani, że dzięki swoim możliwościom za szybko się nie znudzi, a dodatkowo jest bardzo konkurencyjny cenowo przez co szczerze polecamy Suzuki GSX-S750 do rozważenia.

 JL

Aktualności

Czy zakup pojazdu to dobry pomysł na prezent dla nastolatka
2021 KTM 890 Adventure Rally & KTM 890 Adventure R...
Africa Twin w klasycznej kolorystyce oraz CB650r i CBR650r z...
Nowe BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure...
Benelli wypuszcza 1200GT Tourera i planuje więcej nowych motocykli

1 komentarz

  1. Dobra robota! Takich materiałów bardzo brakuje.


Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona internetowa używa plików cookies w celu polepszenia sposobu jej wyświetlania. Klikając zgodę akceptujesz ustawienia swojej przeglądarki w tym zakresie. Pamiętaj, że sam może zmienić te ustawienia w każdym czasie. Sprawdź też politykę prywatności i cookies.