Tracer 700 pierwsze wrażenia
3.6/5

Zapraszam na test Yamahy Tracer 700. Poznacie opinię niedoświadczonego motocyklisty – miałem wcześniej możliwość jazdy jedynie egzaminacyjną MT07 i dosłownie przesiadłem się z testu Hondy NC750X DCT. Dla kogo jest Tracer 700 i jakie są wrażenia z jazdy? Zapraszam do czytania i na obejrzenie filmu pierwsze wrażenia Yamaha Tracer 700.

Wiele razy spotkałem się z opinią,że Yamaha Tracer 700 to w zasadzie obudowany MT07 – z szybą i handbarami. Po części tak jest nadal mamy ten sam super zwrotny motocykl, który waży tyle co nic 196 kg! Tak jak wspomniałem przed chwilą zsiadłem z odpowiednika – przynajmniej z podobnej półki cenowej Hondy NC750X i różnica jest kolosalna. 30 kg jednak robi różnicę Yamaha wygrywa pod względem zwrotności i łatwości prowadzenia, lekki dotyk kierownicy i skręcamy składa się na to odległość między osiami – 1450 mm, waga i 17 calowe koło z przodu.

Yamaha Tracer 700 – turysta wagi lekkiej

To ciekawe jak zmiania tu się perspektywa. Przypomnę wam, że egzamin na kat A to tylko 20 godzin jazd, czyli w „siodle” spędziłem w sumie niewiele więcej. Pierwszy raz siadając na MT-07 stwierdziłem, że to wielkie bydle i jak tym można manewrować – zrobienie egzaminacyjnej ósemki to nie była na początku bułka z masłem…

Ale do rzeczy godzinę wcześniej zostawiłem NC750X w DCT. Jaka jest różnica, czy ta automatyczna skrzynia to rzeczywiście takie ułatwienie? Otóż nie. Dla samej skrzyni bym się nie zdecydował. Zastanawiałem się, czy ogarnę zmianę biegów, kierunkowskazy, prędkość znaki itp. i nie ma z tym większego problemu, może te 12 lat temu zanim zrobiłem prawko na kategorię B byłoby inaczej.

Tracera 700 prowadzi się intuicyjnie, jak rower. Jest bardzo wąski, nogi są blisko siebie, jak z kierownicą? Szerokość na poziomie 806 mm – wąsko, w Hondzie macie 840 mm. Opony szosowe nie ma co się czarować to motocyklowy SUV. Zresztą jak pozostałe z tej kategorii. Jego kompaktowe wymiary bardziej zdradzają zacięcie sportowe, w przeciwieństwie do Hondy, która ma aspiracje do klasy adventure. Yamaha Tracer 700 nie bez powodu przypisana jest na stronie producenta do klasy sportowo turystycznej. Bardziej nią niż NC750X wybrałbym się na tor. Na szutry czy do lasu wybrałbym Hondę, chociaż ani jedna ani druga maszyna się do tego nie nadaje.

Testy

Yamaha Tracer 700 to sportowa turystyka, wygodniej niż na nakedzie, czy sporcie ale trzeba pamiętać, że turystyka szosowa, w teren jej nie zabierajcie. Taki SUV, niby podwyższony ale szosowe opony mówią same za siebie lubię asfalt.

Komu będzie wygodnie na Yamaha Tracerze 700?

Obejrzyjcie powyższy film z opinią na temat jazdy testowej Yamaha Tracer 700 a szybko przekonacie się, że jeżeli wasz wzrost zbliża się do 190 cm to nie jest maszyna dla was. Owszem mam kolegę, który na sporcie o pojemności 125 cm3 i wzroście ponad 200 cm się odnajduje… Ja do takich osób nie należę. Testując motocykle szukałem czegoś uniwersalnego co sprawdzi się do miasta i w długą trasę. Yamaha Tracer 700 niestety przegrał w tym zestawieniu. A powiem wam liczyłem na niego i nawet długo mieszkał sobie na ekranie mojego komputera…

Do czasu pierwszej jazdy Tracerem 700, okazuje sie, że mało na nim miejsca. Owszem jest początkowo wygodnie ale przesunąć się na nim do przodu lub tyłu po prostu się nie da, zresztą spójrzcie na film.

Druga sprawa to jeżdżąc Yamahą Tracer 700 ułożenie nóg nie pozwoli wam zajechać za daleko zauważcie jaki jest kąt zgięcia kolan. Przy czym początkujący i niżsi motocykliści docenią to na co ja narzekam. Na Tracerze 700 czujecie się bezpiecznie, nie jest on wysoki kanapa na wysokości 835 mm lekkość, łatwość manewrowania – szczególnie przyda się w zatłoczonych miastach. Pod tym względem to dobry wybór na pierwszy motocykl.

Na Tracerze 700 czujecie się bezpiecznie, nie jest on wysoki, kanapa na wysokości 835 mm, lekkość, łatwość manewrowania. Pod tym względem to dobry wybór na pierwszy motocykl.

Specyfikacja Yamaha Tracer 700

Silnik
Typ silnika
2-cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC, 4-zaworowy
Pojemność
689cm3
Moc maksymalna
55.0kW (74.8 KM) @ 9,000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy
68.0Nm (6.93kg-m) @ 6,500 obr./min
Spalanie
4.3l/100km
Wymiary
Długość całkowita
2, 138 mm
Rozstaw osi
1, 450 mm
Szerokość
806 mm
Wysokość siodełka
835 mm
Minimalny prześwit
140 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)
196 kg

Tracer 700 – co z osiągami?

Zbiornik paliwa ma pojemność 17 l, co pozwoli wam osiągnąć zasięg rzędu 436 km. Jeżeli chodzi o spalanie jest ono niskie i wynosi ok 4l. Jak przyśpiesza Tracer 700? Całkiem nieźle:
od 0 – 100 – 4 sekundy.
Od 0 do 140 km/h – 7,4 s, następnie trochę zwalniamy
od 140 do 180 km/h 8,9 sekundy. Prędkość maksymalna wg producenta to 200 km/h.

Yamaha Tracer 700 jakość wykonania

Porównując ten model do konkurencji warto docenić regulowaną szybę i handbary w standardzie. Szyba potrafi osłonić i nawet można się za nią schować, w przeciwieństwie do tej z BMW 750GS, która służy chyba tylko do ozdoby. Wrócę tu do wspomnianych wcześniej 190 cm wzrostu. Szyba wam tu nie pomoże i strumień powietrza będzie ciął w klatkę, nie mówiąc o głowie. Dobre w regulacji jest za to to, że w upalne lato jakich ostatnio coraz więcej, można ją opuścić i dodać sobie trochę ochłody w chociażby codziennych dojazdach do pracy.

Co do handbarów, wydaje mi się służa jedynie do ozdoby, są tak maleńkie i wyglądają na dosyć delikatne, że szczerze nie wiem jaka może być ich funkcja. Chociaż dealer Yamahy zapewnia, że rozbijają strumień powietrza kierując go nad barki, pozostaje wierzyć na słowo.

Skrzynia biegów i sprzęgło działają gładko, biegi łatwo wchodzą, nie musicie się z tym szarpać, a na światłach bez problemu znajdziecie luz. Silnik bardzo ładnie pracuje i chętnie przyśpiesza, zauważcie, że 75 koni i 68Nm, znowu porównanie do Hondy NC750X DCT – 55 koni i również 68Nm.

Jak działa komputer pokładowy – wyświetlacz Yamaha Tracer 700

Podoba mi się to, że został wykonany w technologii ciekłokrystalicznej. Po co kombinować z kolorowymi wyświetlaczami, jakbym chciał oglądać filmy to kupiłbym tablet. Stary dobry, nie przeszkadza mu słońce ani okulary z polaryzacją.

Jako minus zaznaczę przełączniki na kierownicy, użyte plastiki mogłyby być lepszej jakości. Nie ma też kontroli trakcji.

Cena Yamahy Tracer 700

Za nowy model musicie zapłacić 34 900 zł  i nie ma co tu czekać na wyprzedaże roczników, bo po pierwsze rozchodzą się jak ciepłe bułeczki a po drugie nie urwiecie zbyt dużo z tej ceny. Cena Yamahy Tracer 700 uważam za uczciwą.

Podsumowując – czy warto kupić Yamahę Tracer 700?

To na prawdę dobry motocykl, ze świetnym silnikiem. Do poprawienia jest zawieszenie i jakość elementów plastikowych. Jeśli jesteście średniego wzrostu i nie ciągnie was, żeby zjechać czasem z asfaltu nic tylko brać.

Trening

Sprawdź również:

2 Comments

  1. Dzięki, właśnie się zastanawiałem między Hondą a Yamahą i przy moim wzroście wybieram Yamahę, coś jeszcze byś rekomendował sprawdzić porównać?

    • Cześć, dziękuję, na pewno Suzuki Vstrom, nagrany mam już test, czeka tylko w kolejce na montaż 🙂 LwG


Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *