Kawasaki wyposaży motocykle w system ARAS firmy Bosch

Firma Kawasaki Heavy Industries, Ltd. ogłosiła, że zaawansowany system wspomagania motocyklistów ( Advanced Rider Assistance System – ARAS) opracowany przez firmę Bosch zostanie w przyszłości dołączony do motocykli Kawasaki – jest to pierwszy japoński producent motocykli, który zdecydował się na taki krok.

Zaawansowany system wspomagania motocyklistów firmy Bosch składa się z trzech elementów:

  • ACC (tempomat adaptacyjny),
  • system ostrzegania przed kolizją z przodu
  • system ochrony przed martwych strefami.
Stanowią one kompleksowy system bezpieczeństwa motocykli i są wyposażone w tę samą technologię ARAS (Advanced Rider Assistance System – zaawansowany system wspomagania kierowcy), która jest stosowana w samochodach.
 
Podstawową technologią tego nowoczesnego systemu jest czujnik radarowy, system hamulcowy, system zarządzania silnikiem i interfejs HMI (Human Machine Interface) firmy Bosch, które współpracują ze sobą w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu jazdy motocyklistów.
 
Własne badania wypadków przeprowadzone przez firmę Bosch wykazały, że zaawansowane systemy wspomagania motocyklistów mogą zapobiec jednemu na siedem wypadków motocyklowych. Dzieje się tak dzięki elektronice systemu wspomagania, która stale monitoruje otoczenie motocykla i reaguje na potencjalnie niebezpieczne sytuacje szybciej, niż może zareagować człowiek.
Bosch advanced ride systems components
Testy

Bosch nadal czyni jazdę na całym świecie bezpieczniejszą, wydajniejszą i przyjemniejszą, a my mamy zaszczyt dostarczyć Kawasaki jako pierwszy japoński producent kompletny, zaawansowany system wspomagania motocyklistów.

Firma Kawasaki dąży do osiągnięcia celu, jakim jest „Fun and Rewarding to Control„, w którym bezpieczeństwo i komfort jest na pierwszym miejscu, poprzez opracowywanie i stosowanie systemów wspomagania motocyklisty takich jak KTRC (Kawasaki TRaction Control) i KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System).

Celem przyjęcia systemu Bosch, jest zaoferowanie jeszcze większej liczbie motocyklistów możliwości bezpiecznego korzystania z motocykli Kawasaki.

Geoff Liersch, prezes działu Bosch Two-Wheeler and Powersports Business Unit, powiedział: „Bosch nadal czyni jazdę na całym świecie bezpieczniejszą, wydajniejszą i przyjemniejszą, a my mamy zaszczyt dostarczyć Kawasaki jako pierwszy japoński producent kompletny, zaawansowany system wspomagania motocyklistów„.

Yuji Horiuchi, Prezes Motorcycle & Engine Company w Kawasaki Heavy Industries, Ltd., skomentował to następująco: „Miło nam poinformować, że nasz motocykl zostanie wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania firmy Bosch, który zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo i komfort jazdy. Dzięki wsparciu tych systemów jesteśmy pewni, że Kawasaki może zaoferować „Fun and Rewarding to Control” jeszcze większej liczbie zawodników„.

Zaawansowane funkcje systemu wspomagania 

1. ACC (tempomat adaptacyjny)

Jazda w dużym natężeniu ruchu i utrzymanie odpowiedniej odległości od samochodu z przodu wymaga dużej koncentracji i może być uciążliwe dla kierowcy. ACC dostosowuje prędkość pojazdu do natężenia ruchu i utrzymuje odpowiedni, bezpieczny odstęp od samochodu. Może to skutecznie zapobiegać kolizjom spowodowanym niewystarczającą odległością od samochodu jadącego z przodu. ACC nie tylko zapewnia kierowcom większą wygodę, ale także pozwala im bardziej skoncentrować się na drodze, szczególnie o dużym natężeniu ruchu.

2. Ostrzeżenie przed kolizją z tyłu

Bosch opracował funkcję ostrzegania przed kolizją dla motocykli, aby zmniejszyć ryzyko kolizji z tyłu i złagodzić jej potencjalne skutki. Jeśli system wykryje, że inny pojazd znajduje się niebezpiecznie blisko, a kierowca nie reaguje na sytuację, ostrzega o tym kierowcę za pomocą sygnału dźwiękowego lub optycznego.

3. Wykrywanie martwych punktów

Czujnik radarowy monitoruje otoczenie motocykla i pomaga kierowcy w bezpiecznej zmianie pasa ruchu. System sprawdza, czy w miejscach, które zwykle są trudne do zauważenia przez motocyklistę, nie ma żadnych obiektów, a gdy w martwej strefie znajduje się pojazd, technologia ostrzega go sygnałem optycznym – na przykład w lusterku wstecznym.

Uwaga redaktora: Nie ustalono jeszcze daty wprowadzenia systemu ARAS na maszynach Kawasaki, ani też, na jakich maszynach będzie on występował.

Sprawdź również:

Jeszcze nikt nie skomentował 😥 Lubisz być pierwszy? 😀


Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *