Honda Africa Twin - prezentacja
5/5

Kolejny raz zawita艂em do Hondy AutoWitolin, tym razem Kamil opowiedzia艂 o zmianach jakie pojawi艂y si臋 w marzeniu motocyklowych podr贸偶nik贸w Hondzie Africa Twin CRF 1000L. Zapraszam na prezentacj臋 modelu.

Africa Twin wa偶y 230 kg tyle co testowany wcze艣niej NC750X w DCT. Mimo tej samej wagi nie spos贸b por贸wna膰 obu tych modeli.

Honda Africa Twin – informacje podstawowe

Uwag臋 zwraca wielko艣膰 motocykla mimo jak mogli艣cie us艂ysze膰 w filmie powy偶ej tej samej wagi co Honda NC750X DCT 230 kg Africa robi du偶o wi臋ksze wra偶enie. Jakby to por贸wna膰, jad膮c NC – ot zwyk艂y konik, siadacie na Afric臋 i jakby艣cie jechali na nosoro偶cu 馃榾

Konkrety wysoko艣膰 siod艂a w Hondzie Africe Twin jest regulowana w zakresie 2 cm. Mo偶ecie mie膰 je na poziomie 870 lub 850 mm.

Z przodu mamy 21 calowe ko艂o z ty艂u jest to 18 cali. Przy ko艂ach warto wspomnie膰 o hamulacach zastosowano tu – z przodu 310 mm hydrauliczne, podw贸jne, p艂ywaj膮ce, tarcze hamulcowe z radialnie mocowanymi 4-t艂oczkowymi zaciskami. Z ty艂u natomiast mamy 256 mm hydrauliczna tarcza hamulcowa z 2-t艂oczkowym zaciskiem. Producentem jest firma Nissin. Je艣li chodzi o opony dostawc膮 jest Bridgestone. Podobnie jak w NC750X DCT r贸wnie偶 w Africe Twin DCT jest hamulec postojowy.

Wyposa偶enie – co otrzymujecie w standardzie

  • Handbary,
  • wysok膮 szyb臋 kt贸ra skutecznie chroni przed podmuchami powietrza,
  • solidn膮 os艂on臋 silnika,
  • 3 tryby jazdy + definiowany przez u偶ytkownika,
  • 艣wiat艂a led.聽

艢wiat艂a wszystkie s膮 ledowe, wygl膮daj膮 po prostu pi臋knie, co ciekawe kierunkowskazy 艣wiec膮 na sta艂e i dopiero przy w艂膮czeniu kierunku zaczynaj膮 miga膰. W膮skie lampki kierunk贸w wygl膮daj膮 ob艂臋dnie. Jedna rzecz do kt贸rej bym si臋 przyczepi艂 to niesymetryczno艣膰 w lampach przednich, zrobi艂bym je po obwodzie obydwie lub obydwie 艣wiec膮ce pe艂ne lampy. Teraz mamy tak, 偶e jedna 艣wieci druga jest po obwodzie zreszt膮 zobaczcie sami poni偶ej.

Africa_Twin_艣wiat艂a
艢wiat艂a LED Honda Africa Twin CRF1000L

Co do 艣wiate艂 przydatn膮 nowo艣ci膮 z 2018 roku jest automatyczne wy艂膮czanie kierunk贸w, z pewno艣ci膮 doceni膮 je pocz膮tkuj膮cy motocykli艣ci. My艣l臋, 偶e zgodz膮 si臋 ze mn膮 kursanci kategorii A, 偶e jedn膮 z najcz臋stszych komend w s艂uchawce podczas kursu jest „wy艂膮cz kierunek…”聽

Kolejn膮 rzecz膮 wart膮 odnotowania jest mocowanie kufr贸w. Decyduj膮c si臋 na Afric臋 Twin nie musicie kupowa膰 stela偶a jest on niejako wbudowany w motocykl zar贸wno boczny jak i centralny. Wystarczy zatem p艂yta i mo偶na montowa膰 kufry.

Testy

Specyfikacja modelu Honda Africa Twin CRF1000L

Silnik
Typ silnika
2-cylindrowy, 4-suwowy rz臋dowy, ch艂odzony ciecz膮.
Pojemno艣膰
998 cm3
Moc maksymalna
95,2KM (70kW) przy 7500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
99 Nm przy 6000 obr/min
Spalanie
4,7 l/100km
Wymiary
D艂ugo艣膰 ca艂kowita
2,335 mm
Szeroko艣膰
930 mm
Wysoko艣膰 siode艂ka
870 mm
Minimalny prze艣wit
250 mm
Masa z obci膮偶eniem (wliczaj膮c wype艂nione zbiorniki oleju i paliwa)
232 kg

Zawieszenie Africa Twin聽

Dostawc膮 jest firma Showa, z przodu zastosowano odwr贸cony widelec o skoku 230 mm. Z ty艂u mamy 220 mm skok.

Zar贸wno przedni jak i tylni amortyzator umo偶liwia regulacj臋 manualn膮.

Honda Africa Twin 2018 – co si臋 zmieni艂o

Po艂膮czenie manetki z przepustnic膮 w chwili obecnej jest elektroniczne wcze艣niej by艂y to linki. Zmiana ta pozwoli艂a poprawi膰 reakcj臋 na gaz – jest szybciej. Pojawi艂y si臋 trzy mapy zap艂onu:

  • wymieni膰 mapy zapo艂ony

Pojawi艂a si臋 mo偶liwo艣膰 regulacji hamowania silnikiem – mamy 3 stopniow膮 regulacj臋. Kontrola trakcji by艂a r贸wnie偶 we wcze艣niejszej wersji natomiast obecnie jest regulowana a偶 w siedmiu stopniach z mo偶liwo艣ci膮 jej ca艂kowitego wy艂膮czenia, podobnie jest z ABS r贸wnie偶 mo偶emy go wy艂膮czy膰, czego nie ma np w modelu NC750X.

Dost臋pne tryby jazdy:

  • gravel
  • urban
  • tour
  • user
Co zosta艂o odchudzone? Wydech, a dodatkowo jest dwukomorowy brzmi chyba najlepiej z dotychczasowo testowanych motocykli a to b臋dziecie mogli ods艂ucha膰 ju偶 w nast臋pnym filmie. Akumulator litowo jonowy r贸wnie偶 pozwoli艂 zaoszcz臋dzi膰 na masie. Pojawi艂y si臋 te偶 szprychowane ko艂a ze stali nierdzewnej.聽

Ile kosztuje nowa Honda Africa Twin – CRF1000L?

Za model ze skrzyni膮 manualn膮 musicie zap艂aci膰 58 900 z艂.

Wersja z automatyczn膮 skrzyni膮 bieg贸w DCT to koszt 63 900 z艂.

Czy warto czeka膰 na wyprzeda偶e? 艢ledzi艂em oferty i przy modelach demonstracyjnych najni偶sze ceny jakie widzia艂em waha艂y si臋 w okolicy 55 700 z艂.聽Tak偶e wyb贸r nale偶y do was czy cieszy膰 si臋 pe艂ni膮 sezonu, czy poczeka膰 i zaoszcz臋dzi膰 2 000 z艂. Na co warto poczeka膰 to akcje promocyjne importera, w zesz艂ym roku oferowano wyposa偶enie o warto艣ci 4 000 z艂.

Nagranie prezentacji Hondy Africa Twin nie by艂oby mo偶liwe gdyby nie Honda AutoWitolin.

Trening

2 Comments

  1. Super motocykl, faktycznie marzenie na dalekie wyprawy Africa albo BMW 1250GS!
    LwG

    • Prawda, 1250GS jeszcze nie mia艂em okazji testowa膰 ale wszystko przede mn膮 馃槈 mo偶e si臋 uda w tym roku.
      Nied艂ugo testy 750GS i 850GS! 馃檪
      Szeroko艣ci.


Add a Comment

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *