Kolejny raz zawitałem do Hondy AutoWitolin, tym razem Kamil opowiedział o zmianach jakie pojawiły się w marzeniu motocyklowych podróżników Hondzie Africa Twin CRF 1000L. Zapraszam na prezentację modelu.
Africa Twin waży 230 kg tyle co testowany wcześniej NC750X w DCT. Mimo tej samej wagi nie sposób porównać obu tych modeli.
Honda Africa Twin – informacje podstawowe
Uwagę zwraca wielkość motocykla mimo jak mogliście usłyszeć w filmie powyżej tej samej wagi co Honda NC750X DCT 230 kg Africa robi dużo większe wrażenie. Jakby to porównać, jadąc NC – ot zwykły konik, siadacie na Africę i jakbyście jechali na nosorożcu 😀
Konkrety wysokość siodła w Hondzie Africe Twin jest regulowana w zakresie 2 cm. Możecie mieć je na poziomie 870 lub 850 mm.
Z przodu mamy 21 calowe koło z tyłu jest to 18 cali. Przy kołach warto wspomnieć o hamulacach zastosowano tu – z przodu 310 mm hydrauliczne, podwójne, pływające, tarcze hamulcowe z radialnie mocowanymi 4-tłoczkowymi zaciskami. Z tyłu natomiast mamy 256 mm hydrauliczna tarcza hamulcowa z 2-tłoczkowym zaciskiem. Producentem jest firma Nissin. Jeśli chodzi o opony dostawcą jest Bridgestone. Podobnie jak w NC750X DCT również w Africe Twin DCT jest hamulec postojowy.
Wyposażenie – co otrzymujecie w standardzie
- Handbary,
- wysoką szybę która skutecznie chroni przed podmuchami powietrza,
- solidną osłonę silnika,
- 3 tryby jazdy + definiowany przez użytkownika,
- światła led.
Światła wszystkie są ledowe, wyglądają po prostu pięknie, co ciekawe kierunkowskazy świecą na stałe i dopiero przy włączeniu kierunku zaczynają migać. Wąskie lampki kierunków wyglądają obłędnie. Jedna rzecz do której bym się przyczepił to niesymetryczność w lampach przednich, zrobiłbym je po obwodzie obydwie lub obydwie świecące pełne lampy. Teraz mamy tak, że jedna świeci druga jest po obwodzie zresztą zobaczcie sami poniżej.
Co do świateł przydatną nowością z 2018 roku jest automatyczne wyłączanie kierunków, z pewnością docenią je początkujący motocykliści. Myślę, że zgodzą się ze mną kursanci kategorii A, że jedną z najczęstszych komend w słuchawce podczas kursu jest „wyłącz kierunek…”
Kolejną rzeczą wartą odnotowania jest mocowanie kufrów. Decydując się na Africę Twin nie musicie kupować stelaża jest on niejako wbudowany w motocykl zarówno boczny jak i centralny. Wystarczy zatem płyta i można montować kufry.
Specyfikacja modelu Honda Africa Twin CRF1000L
Silnik | Typ silnika | 2-cylindrowy, 4-suwowy rzędowy, chłodzony cieczą. |
---|---|
Pojemność | 998 cm3 |
Moc maksymalna | 95,2KM (70kW) przy 7500 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 99 Nm przy 6000 obr/min |
Spalanie | 4,7 l/100km |
Wymiary | Długość całkowita | 2,335 mm |
---|---|
Szerokość | 930 mm |
Wysokość siodełka | 870 mm |
Minimalny prześwit | 250 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 232 kg |
Zawieszenie Africa Twin
Dostawcą jest firma Showa, z przodu zastosowano odwrócony widelec o skoku 230 mm. Z tyłu mamy 220 mm skok.
Zarówno przedni jak i tylni amortyzator umożliwia regulację manualną.
Honda Africa Twin 2018 – co się zmieniło
Połączenie manetki z przepustnicą w chwili obecnej jest elektroniczne wcześniej były to linki. Zmiana ta pozwoliła poprawić reakcję na gaz – jest szybciej. Pojawiły się trzy mapy zapłonu:
- wymienić mapy zapołony
Pojawiła się możliwość regulacji hamowania silnikiem – mamy 3 stopniową regulację. Kontrola trakcji była również we wcześniejszej wersji natomiast obecnie jest regulowana aż w siedmiu stopniach z możliwością jej całkowitego wyłączenia, podobnie jest z ABS również możemy go wyłączyć, czego nie ma np w modelu NC750X.
Dostępne tryby jazdy:
- gravel
- urban
- tour
- user
Ile kosztuje nowa Honda Africa Twin – CRF1000L?
Za model ze skrzynią manualną musicie zapłacić 58 900 zł.
Wersja z automatyczną skrzynią biegów DCT to koszt 63 900 zł.
Czy warto czekać na wyprzedaże? Śledziłem oferty i przy modelach demonstracyjnych najniższe ceny jakie widziałem wahały się w okolicy 55 700 zł. Także wybór należy do was czy cieszyć się pełnią sezonu, czy poczekać i zaoszczędzić 2 000 zł. Na co warto poczekać to akcje promocyjne importera, w zeszłym roku oferowano wyposażenie o wartości 4 000 zł.
Nagranie prezentacji Hondy Africa Twin nie byłoby możliwe gdyby nie Honda AutoWitolin.
4 komentarzy
Kiedy testy nowej 1100?
Dobrze wyczułeś moment… 🙂 powiem tylko, żebyś obserwował nasze social media w najbliższych dniach.
Super motocykl, faktycznie marzenie na dalekie wyprawy Africa albo BMW 1250GS!
LwG
Prawda, 1250GS jeszcze nie miałem okazji testować ale wszystko przede mną 😉 może się uda w tym roku.
Niedługo testy 750GS i 850GS! 🙂
Szerokości.