Honda Africa Twin - prezentacja
5/5

Kolejny raz zawitałem do Hondy AutoWitolin, tym razem Kamil opowiedział o zmianach jakie pojawiły się w marzeniu motocyklowych podróżników Hondzie Africa Twin CRF 1000L. Zapraszam na prezentację modelu.

Africa Twin waży 230 kg tyle co testowany wcześniej NC750X w DCT. Mimo tej samej wagi nie sposób porównać obu tych modeli.

Honda Africa Twin – informacje podstawowe

Uwagę zwraca wielkość motocykla mimo jak mogliście usłyszeć w filmie powyżej tej samej wagi co Honda NC750X DCT 230 kg Africa robi dużo większe wrażenie. Jakby to porównać, jadąc NC – ot zwykły konik, siadacie na Africę i jakbyście jechali na nosorożcu 😀

Konkrety wysokość siodła w Hondzie Africe Twin jest regulowana w zakresie 2 cm. Możecie mieć je na poziomie 870 lub 850 mm.

Z przodu mamy 21 calowe koło z tyłu jest to 18 cali. Przy kołach warto wspomnieć o hamulacach zastosowano tu – z przodu 310 mm hydrauliczne, podwójne, pływające, tarcze hamulcowe z radialnie mocowanymi 4-tłoczkowymi zaciskami. Z tyłu natomiast mamy 256 mm hydrauliczna tarcza hamulcowa z 2-tłoczkowym zaciskiem. Producentem jest firma Nissin. Jeśli chodzi o opony dostawcą jest Bridgestone. Podobnie jak w NC750X DCT również w Africe Twin DCT jest hamulec postojowy.

Wyposażenie – co otrzymujecie w standardzie

  • Handbary,
  • wysoką szybę która skutecznie chroni przed podmuchami powietrza,
  • solidną osłonę silnika,
  • 3 tryby jazdy + definiowany przez użytkownika,
  • światła led. 

Światła wszystkie są ledowe, wyglądają po prostu pięknie, co ciekawe kierunkowskazy świecą na stałe i dopiero przy włączeniu kierunku zaczynają migać. Wąskie lampki kierunków wyglądają obłędnie. Jedna rzecz do której bym się przyczepił to niesymetryczność w lampach przednich, zrobiłbym je po obwodzie obydwie lub obydwie świecące pełne lampy. Teraz mamy tak, że jedna świeci druga jest po obwodzie zresztą zobaczcie sami poniżej.

Africa_Twin_światła
Światła LED Honda Africa Twin CRF1000L

Co do świateł przydatną nowością z 2018 roku jest automatyczne wyłączanie kierunków, z pewnością docenią je początkujący motocykliści. Myślę, że zgodzą się ze mną kursanci kategorii A, że jedną z najczęstszych komend w słuchawce podczas kursu jest „wyłącz kierunek…” 

Kolejną rzeczą wartą odnotowania jest mocowanie kufrów. Decydując się na Africę Twin nie musicie kupować stelaża jest on niejako wbudowany w motocykl zarówno boczny jak i centralny. Wystarczy zatem płyta i można montować kufry.

Testy

Specyfikacja modelu Honda Africa Twin CRF1000L

Silnik
Typ silnika
2-cylindrowy, 4-suwowy rzędowy, chłodzony cieczą.
Pojemność
998 cm3
Moc maksymalna
95,2KM (70kW) przy 7500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
99 Nm przy 6000 obr/min
Spalanie
4,7 l/100km
Wymiary
Długość całkowita
2,335 mm
Szerokość
930 mm
Wysokość siodełka
870 mm
Minimalny prześwit
250 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)
232 kg

Zawieszenie Africa Twin 

Dostawcą jest firma Showa, z przodu zastosowano odwrócony widelec o skoku 230 mm. Z tyłu mamy 220 mm skok.

Zarówno przedni jak i tylni amortyzator umożliwia regulację manualną.

Honda Africa Twin 2018 – co się zmieniło

Połączenie manetki z przepustnicą w chwili obecnej jest elektroniczne wcześniej były to linki. Zmiana ta pozwoliła poprawić reakcję na gaz – jest szybciej. Pojawiły się trzy mapy zapłonu:

  • wymienić mapy zapołony

Pojawiła się możliwość regulacji hamowania silnikiem – mamy 3 stopniową regulację. Kontrola trakcji była również we wcześniejszej wersji natomiast obecnie jest regulowana aż w siedmiu stopniach z możliwością jej całkowitego wyłączenia, podobnie jest z ABS również możemy go wyłączyć, czego nie ma np w modelu NC750X.

Dostępne tryby jazdy:

  • gravel
  • urban
  • tour
  • user
Co zostało odchudzone? Wydech, a dodatkowo jest dwukomorowy brzmi chyba najlepiej z dotychczasowo testowanych motocykli a to będziecie mogli odsłuchać już w następnym filmie. Akumulator litowo jonowy również pozwolił zaoszczędzić na masie. Pojawiły się też szprychowane koła ze stali nierdzewnej. 
 

Ile kosztuje nowa Honda Africa Twin – CRF1000L?

Za model ze skrzynią manualną musicie zapłacić 58 900 zł.

Wersja z automatyczną skrzynią biegów DCT to koszt 63 900 zł.

Czy warto czekać na wyprzedaże? Śledziłem oferty i przy modelach demonstracyjnych najniższe ceny jakie widziałem wahały się w okolicy 55 700 zł. Także wybór należy do was czy cieszyć się pełnią sezonu, czy poczekać i zaoszczędzić 2 000 zł. Na co warto poczekać to akcje promocyjne importera, w zeszłym roku oferowano wyposażenie o wartości 4 000 zł.

Nagranie prezentacji Hondy Africa Twin nie byłoby możliwe gdyby nie Honda AutoWitolin.

Trening
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

4 komentarzy

  1. Kiedy testy nowej 1100?

    • Dobrze wyczułeś moment… 🙂 powiem tylko, żebyś obserwował nasze social media w najbliższych dniach.

  2. Super motocykl, faktycznie marzenie na dalekie wyprawy Africa albo BMW 1250GS!
    LwG

    • Prawda, 1250GS jeszcze nie miałem okazji testować ale wszystko przede mną 😉 może się uda w tym roku.
      Niedługo testy 750GS i 850GS! 🙂
      Szerokości.


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *